Hei!

Jeg har nylig kjøpt et solid tømmerhus i 1 etasje pluss kjeller som skal renoveres en del innvendig, og jeg lurer på om noen kunne ha en anelse om veggen i vedlagte bilder er bærende. Jeg vil selvfølgelig kontakte en bygningsingeniør, men den vi har i familien er for øyeblikket altfor redd for Covid-19 og vil avvente med besøk til pandemien har roet seg (herren det gjelder er 76 år).

Hvis veggen er bærende vil det settes opp en limtrebjelke, ellers vil den bare tas ned.

Takk på forhånd
Mvh Jonas.

• Plantegning av underetasjen i et tømmerhus med rød markering rundt en vegg mellom kjøkken og spisestue.
  • Plantegning av første etasje i et tømmerhus, med en rød markering rundt en vegg som mulig bærende mellom kjøkken og spisestue.
  • Plantegning av etasjen i et tømmerhus med en rød markering rundt en vegg seksjon for vurdering av om den er bærende.
  • En vegg i et tømmerhus mellom en gang og et kjøkken, med tremøbler og diverse husholdningsartikler.
  • En innendørs gang i et tømmerhus med en døråpning til en spisestue. Veggene har trepanel og en støvsuger står inntil veggen i gangen.
  • Korridor i et tømmerhus med trepanel og tepper. Vegg med bilder og knagger med klær. Spørsmål om veggens bærende funksjon.
Takstolene ligger altså i denne retningen.

• Plantegning av første etasje med røde streker som viser retningen til takstolene over rom som soverom, stue og kjøkken.
Noen snittegninger? Hvordan ser takstolene ut?

Lulaua Lulaua skrev:
Noen seksjonsritninger? Hvordan ser takstolene ut?
Jeg innså at en god del informasjon mangler, jeg tar bilder av flere tegninger og takstoler når jeg kommer hjem fra jobb.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.