Hvor vanskelig er det å rive en sommerhytte på 120 kvm selv? Det burde vel gå relativt lett med systematisk arbeid og et par solide containere.
Man kunne rive alt og la graveselskapet ta grunnmuren når de skal lage ny grunn.
Er det noen som har peiling på deponiavgifter? Det meste gjelder tre og treetex-plater.
Man kunne rive alt og la graveselskapet ta grunnmuren når de skal lage ny grunn.
Er det noen som har peiling på deponiavgifter? Det meste gjelder tre og treetex-plater.
Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut i deres tilfelle, men man kan høre med brannvesenet om de vil ha brannøvelse i huset, da pleier de som takk for hjelpen å betale for bortfraktingen av restene etter brannen.
Jeg har revet et hus. Et brent hus og en slik riving gjør jeg ikke om igjen.
Du må ha en rivningstillatelse, du må ha en gjenvinningsplan. Du blir med andre ord tvunget til å redegjøre nøyaktig hva du skal gjøre med hver eneste ting. Dette skal leveres til kommunens miljø & byggesaksavdeling.
Vårt hus var et tømmerhus som var bordkledd, huset var totalskadet innvendig og hele taket.
Utvendig var det faktisk ikke så ille.
Selve rivingen gikk vel ganske greit. Det er lettere å rive et tømmerhus enn et bindingsverkshus.
Det største problemet var alle miljøspørsmål.
Jeg forsøkte å få brannvesenet til å ta huset som øvingsobjekt og brenne det ned til grunnen. Men før de ville ta på seg dette, måtte jeg selv fjerne alle elektriske kabler, hvitevarer, tepper osv...
Kort sagt, det skal kun være rent tre hvis brannvesenet skal ta seg av det.
Egentlig var rivingen forsikringsselskapets bekymring, men jeg ville jo at dette skulle gå raskt, samt vise litt velvilje. Forsikringsselskapet sparte en masse penger. Jeg fikk halvparten av det en entreprenør ville ha tatt.
Det tok oss 3 uker å rive alt, sanere tomten, gjenvinne og snekre ved, samt forberede tomten for et nytt hus.
Hvem er "oss"? Jo, det var jeg og guttene, to utrolig dyktige karer på 18 og 16 år.
Huset hadde en byggeflate på 65 kvadrat og var 1,5 etasje.
Du må ha en rivningstillatelse, du må ha en gjenvinningsplan. Du blir med andre ord tvunget til å redegjøre nøyaktig hva du skal gjøre med hver eneste ting. Dette skal leveres til kommunens miljø & byggesaksavdeling.
Vårt hus var et tømmerhus som var bordkledd, huset var totalskadet innvendig og hele taket.
Utvendig var det faktisk ikke så ille.
Selve rivingen gikk vel ganske greit. Det er lettere å rive et tømmerhus enn et bindingsverkshus.
Det største problemet var alle miljøspørsmål.
Jeg forsøkte å få brannvesenet til å ta huset som øvingsobjekt og brenne det ned til grunnen. Men før de ville ta på seg dette, måtte jeg selv fjerne alle elektriske kabler, hvitevarer, tepper osv...
Kort sagt, det skal kun være rent tre hvis brannvesenet skal ta seg av det.
Egentlig var rivingen forsikringsselskapets bekymring, men jeg ville jo at dette skulle gå raskt, samt vise litt velvilje. Forsikringsselskapet sparte en masse penger. Jeg fikk halvparten av det en entreprenør ville ha tatt.
Det tok oss 3 uker å rive alt, sanere tomten, gjenvinne og snekre ved, samt forberede tomten for et nytt hus.
Hvem er "oss"? Jo, det var jeg og guttene, to utrolig dyktige karer på 18 og 16 år.
Huset hadde en byggeflate på 65 kvadrat og var 1,5 etasje.
ja det er kostbart, men sammenlign det med om du skal rive et hus, legge i containere(usortert)
Hvor mange timer kommer ikke det til å ta? tenk at hver container koster xx.xxx antall tusen kr pr stk... pluss timene det tar å rive og bære dritten...
Hvor mange timer kommer ikke det til å ta? tenk at hver container koster xx.xxx antall tusen kr pr stk... pluss timene det tar å rive og bære dritten...
Jo men container/tippeavgift/transportkostnader må du jo betale i alle tilfeller...det eneste som egentlig blir ekstra er jo gravemaskinen..som kan koste en 300-600kr timen+framkjøring. Men da slipper du jo leien for containerne, og ikke minst av alt så slipper du masse "unødvendig" slit..Rena skrev:
Klikk her for å svare