Hei på dere.
Sett på et hus som jeg planlegger å kjøpe.
Stammen er av gassbetong, 70-tallshus.
Den bærende hjerteveggen er altså av gassbetong, men mellomveggen som jeg har lyst til å rive vet jeg ikke hva det er for materiale, sannsynligvis også den i gassbetong, bare 70 mm.
Ser man på detaljen så ser det ut som glespanelet ligger over veggen og man har spikret ned en 5-tommers spiker gjennom glesen inn i veggen.
Den ene takstolen ligger også over veggen.
Hvorfor spikret man glesen i veggen på den tiden?
Hvordan ville dere gått frem med rivingen av veggen da man ikke vil komme borti takstolen?
Ha en fin dag!
Sett på et hus som jeg planlegger å kjøpe.
Stammen er av gassbetong, 70-tallshus.
Den bærende hjerteveggen er altså av gassbetong, men mellomveggen som jeg har lyst til å rive vet jeg ikke hva det er for materiale, sannsynligvis også den i gassbetong, bare 70 mm.
Ser man på detaljen så ser det ut som glespanelet ligger over veggen og man har spikret ned en 5-tommers spiker gjennom glesen inn i veggen.
Den ene takstolen ligger også over veggen.
Hvorfor spikret man glesen i veggen på den tiden?
Hvordan ville dere gått frem med rivingen av veggen da man ikke vil komme borti takstolen?
Ha en fin dag!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Vanskelig å kommentere uten å ha sett hele tegningene. Kinkig byggemetode naturligvis. Lettbetong sier man i dag. Så gjorde man nok også på 70-tallet om jeg husker riktig.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
At man har bygd inn glespanelet i selve den bærende konstruksjonen.
Er det egentlig så rart at man har glesen oven vegg? Det er vel det enkleste måten å feste veggen på toppen? Den er jo ikke bærende dersom glesen ligger oppå. Kjør på med tigersag. Er du fortsatt usikker så kontakter du en konstruktør.
Klikk her for å svare