Skal rive biten mellom de begge dørene for å åpne opp rommet mer som dere ser på bildet.
Bor i leilighet i flerbolighus og alle innervegger er av gips så det burde være ganske enkelt.
Er dog ingen proff så jeg trenger litt råd.

Hvilke verktøy skal jeg bruke? I badet som er under renovering så vi at det er stålstendere i veggene. Kan jeg forvente meg at det sitter to stålstendere mellom dørene som dørrkarmene er festet i eller burde de va i tre?

Tror ikke det er trukket noe strøm i den biten mellom dørene siden strømuttakene sitter ved siden av dørene.

• Dobbeldører åpne mot en gang. Lysegule vegger og mørkt gulvteppe. Brunt flisegulv i gangen utenfor. To lysbrytere på veggen.
Kubein, skrumaskin og multiverktøy så klarer du jobben.

Begynn med å ta av dørene, deretter karmen. Skru ut karmene, så ser du jo hva de var festet i. Er det karmeskruer, trenger du et spesielt verktøy for å skru dem ut. Deretter sager du bare gjennom gipsen mellom dørene på begge sider og bryter løs gipsen. Så må du fjerne bjelken som sitter der, og hvis det blir ustabilt, må du kanskje forsterke med en ny bjelke over hele bredden.

Ok, takk for svar! Men hvilket verktøy trengs det for å skru ut karmskruv?
Ville det fungere å sage ut veggen med en tigersåg eller trenger man en sterkere maskin?

Er det bare den lille biten som skal bort? Og hvordan skal det se ut etterpå?

Å bare rive er ikke noe problem, den der veggen kan du rive med bare en brekkstang tror jeg, men det skal jo helst rives så pass pent at det blir lett å bygge opp igjen etterpå.

Jula har en billig tigersag, som virker å være meget prisverdig.

Ja, det er bare den lille biten mellom dørene som skal bort. Ev. kommer vi til å sette skyvedører der, men det ligger lenger frem i tiden.

Du skriver flermannsbolig, jeg håper det ikke er en leiebolig.

Borettslag selvsagt!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.