F
Skal rive del av vegg i leiligheten min i henhold til det rødmarkerte på tegningen.
Var på kommunen og så også på konstruksjonstegningen. Der var ikke innerveggene tegnet i det hele tatt. Betyr dette at innerveggene ikke er bærende?

• Plantegning av en leilighet med en rødmarkert innvendig vegg mellom matrummet og et annet rom, som skal rives.
Hvis du legger ut konstruksjonstegningen blir det lettere å bedømme!

AnneFi
Vet ikke din utleier/BRF forening hvilke vegger som kan rives?

Ser ikke ut til å være bærende. Enkel test. Er den tynn og i gips er det nok ok å rive.
Men jeg foreslår at du ber styreleder fra foreningen om å se på det.

Selv ville jeg sjekket i henhold til det ovennevnte og revet. Bærende vegger pleier oftest å være i betong eller ha kraftig bjelke oppe i taket. Borr/sag et hull og du ser.

F
AnneFi skrev:
Vet ikke din utleier/BRF forening hvilke vegger som kan rives?
Ok, jeg var ikke så utførlig i mitt spørsmål.
Konstruksjonstegningen fantes bare på lysbilde og bare generell og ikke for min del av eiendommen. Det er en ny brf forening som ikke fungerer enda og ikke vet hvordan man tolker tegningene. "Lederen" sier at vi ikke kan rive bærende yttervegger...:).
Det er etter min vurdering lettbetong. Konstruksjonen er fra 1940 og jeg bor i etasje 5 av 5. Ingen bjelke oppe i taket.

Er veggen i lettbetong og antakelig 7 cm tykk er den ikke bærende, og du kan rive den. Enig med lederen, ikke riv ytterveggene, de er bærende! :)

De veggene som ikke finnes med på tegningen ble vel lagt til etter at huset ble bygget og er da trolig ikke bærende :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.