Hei! Bor i 1920-talls leilighet og planlegger å rive en mindre vegg ca. 120 bred og innser nå etter at vi har fjernet skap at en del er betongvegg. Vi får snart håndverkere hit og ble nå litt nervøs for at det skal bli noe trøbbel med dette. Vi har banket på andre siden i rommet da det hørtes hult ut og dermed trodd at det er relativt enkelt å fjerne. Hvordan vet man om den kan være bærende? Skal ringe bygningsetaten i morgen og se om man kan få tak i tegninger. Kan håndverkeren gjøre en vurdering om det går å rive den eller trenger jeg å få inn tegningen først? Takk for tips 😊

• En liten vegg i en leilighet fra 1920-tallet, med hvit tapet og betong, delvis fjernet for renovering. En hvit trappestige står ved siden av veggen.
M Malinovich skrev:
Hei! Bor i 1920-talls leilighet og planlegger å rive en mindre vegg ca 120 bred og innser nå etter at vi har fjernet skap at en del er betongvegg. Vi får snart hit håndverkere og ble nå litt nervøs for at det skal bli noe trøbbel med dette. Vi har banket på andre siden i rommet da det hørtes hult ut og dermed trodd at det er relativt enkelt å fjerne. Hvordan vet man om den kan være bærende? Skal ringe bygningsetaten i morgen og se om man kan få tak i tegning. Kan håndverkeren gjøre vurdering om det går an å rive den eller trenger jeg å få inn tegning først? Takk for tips 😊
Kreves styrets godkjennelse om den er bærende. De vil garantert ha uttalelse fra en konstruktør i så fall.

• Liker
Malinovich
  • Laddar…
Jeg skulle ha snakket med styret. Forstår om det blir dyrt å sende tilbake håndverkerne men gjør du feil kan det vel bli enda dyrere. Jeg har aldri gjort noe sånt der men jeg hadde aldri våget heller :)

• Liker
Malinovich
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.