14.211 lest ·
33 svar
14k lest
33 svar
Rive ikke-bærende garderobevegg
Tar skjermbilde av det der, så jeg har det lagret. 
Kan bli litt hojt, men har ikke tilgang på ordentlig før om litt mer enn to uker. Så inntil videre holder jeg på å forberede meg for det enorme prosjektet jeg har foran meg
Kan bli litt hojt, men har ikke tilgang på ordentlig før om litt mer enn to uker. Så inntil videre holder jeg på å forberede meg for det enorme prosjektet jeg har foran meg
Lettbetong trenger riktignok ikke være blå, finnes annen også. Men støver som faen gjør det, vi har tatt ned noen av våre vegger så det vet jeg
Det blir mer å slå i stykker enn å sage, men ellers er vel prinsippet det samme 
Alle burde ha en egen "slacker" min heter Peter og har byggefirma, han kommer forbi og ser på mine planer og sier ok eller gjør sånn i stedet, jeg får bygge selv men hjelpen er uvurderlig d^_^b
Alle burde ha en egen "slacker" min heter Peter og har byggefirma, han kommer forbi og ser på mine planer og sier ok eller gjør sånn i stedet, jeg får bygge selv men hjelpen er uvurderlig d^_^b
Om det nå skulle være lettbetong får jeg vel sørge for å samle opp nok aggresjoner så skal det nok gå å få det ned også! 
Hjelp er virkelig uvurderlig, særlig når man ikke kan noe om såntder... Enda har jeg gått en 2-årig yrkesutdanning til bygningsingeniør, men merkelig nok nevnes det ingenting om veggnedtaking eller om annet relevant...
Hjelp er virkelig uvurderlig, særlig når man ikke kan noe om såntder... Enda har jeg gått en 2-årig yrkesutdanning til bygningsingeniør, men merkelig nok nevnes det ingenting om veggnedtaking eller om annet relevant...
Dessverre finnes det jo ingen manualer på hvordan man nå tar ned en vegg - Har en evne til å bli mye - "Jaha.." og "OJ!" men fremfor alt lærdommer for fremtiden.
Utdanning er dyrt og den beste måten å lære seg er vel å gjøre feil for så å gjøre riktig neste gang.
Utdanning er dyrt og den beste måten å lære seg er vel å gjøre feil for så å gjøre riktig neste gang.
Kan tenke meg det. Føles godt at jeg er alene eier av leiligheten, så jeg kan stå der og sverge for meg selv når det blir feil og slipper andres nedlatende kommentarer om det hele 
HELVETE! Nå har jeg fått tilgang til leiligheten og det første jeg gjorde var å gå løs på garderobeveggen med hammeren. Lengst ut et hvitt mjølaktig materiale, og innenfor noe mørkegrått og mjølaktig. Antar at det er lettbetongblokker? For gips og lekter er det da virkelig ikke. 
Haha.. Ja, jeg er ganske sikker på det. Veggen er ca. 6 cm tykk og ser ut til kun å ha som mål å skjerme av garderobene. Har sendt e-post til vaktmesteren for sikkerhets skyld og skal se hva han har å si. Ellers får jeg vel nøye meg med det hullet jeg hittil har klart å få til 
Er det på tide å si: - Hva var det jeg sa!
Eller kommer jeg til å få 23 piskeslag og en skjennepreken likt pappas.
Er den 6 tykk så er den i hvert fall ikke bærende... En trøst, om enn liten.
Eller kommer jeg til å få 23 piskeslag og en skjennepreken likt pappas.
Er den 6 tykk så er den i hvert fall ikke bærende... En trøst, om enn liten.
slacker, Ja, dessverre.
6 cm er jo ingen eksakt mål, men tykk er den ikke. Men ble litt usikker når jeg sendte e-post til vaktmesteren og spurte hva slags materiale det er, og han svarer at jeg må sjekke med styret før jeg river noe. Dette til tross for at det står at ikke-bærende vegger kan man rive uten tillatelse. Hmm.. Virker som han ikke har noen ordentlig oversikt.
6 cm er jo ingen eksakt mål, men tykk er den ikke. Men ble litt usikker når jeg sendte e-post til vaktmesteren og spurte hva slags materiale det er, og han svarer at jeg må sjekke med styret før jeg river noe. Dette til tross for at det står at ikke-bærende vegger kan man rive uten tillatelse. Hmm.. Virker som han ikke har noen ordentlig oversikt.
Mmm...med din innstilling kan det bare gå bra
flere jenter skulle våge å prøve, det er jo slik jente man bare kan drømme om...
Ha en fin dag og lykke til
Ha en fin dag og lykke til
Haha, jeg ser det som et must å prøve. Ikke bare fordi dagens løsning med veggen er dritdårlig men også for å lære meg noe. Jobber i et byggefirma men har knapt engang løftet en hammer før. Og bare derfor har jeg kjøpt en leilighet der alt bortsett fra fiskebensparketten i stuen trenger utbedring. Passende prosjekt å starte med. Vi får vel se hvordan det lykkes, haha. Veggen blir det første prosjektet iallefall.
Men jeg har lest et sted at man kan sage i veggen med vanlig baufil også? Jeg er litt redd for bajonettsagen. Føles som om jeg kommer til å kappe av meg armen eller noe annet klønete.
Men jeg har lest et sted at man kan sage i veggen med vanlig baufil også? Jeg er litt redd for bajonettsagen. Føles som om jeg kommer til å kappe av meg armen eller noe annet klønete.
Er det lettbetong eller lignende kommer du snart til å bli lei om du skal sage for hånd, et alternativ er en liten bilmaskin og begynne ytterst så ser du ganske snart hvordan det går, om du skal leie hos Cramo så spør dem om hvilken maskin og hvilke meisler de anbefaler, glem ikke hørsel, munn og øyevern, en stabil bøtte å bære ut med er å foretrekke i stedet for sekker.