Etter den årlige vasken av verandaen med høytrykksspyler oppdaget vi at det dryppet vann fra skjøten mellom vegg og innertak omtrent rett under verandadøren. For øvrig er det liggende panel noen desimeter ned under verandaen, men jeg innså at det under døren bare er en ubeskyttet bjelke, så jeg mistenker det er der det har rent ned. Antar at det burde ha vært en plate der som beskyttelse? Litt usikker på konstruksjonen med støpt grunn og hvordan man fester trestammen ovenfor, er det risiko for vannskade? Jeg tenker at i gulvet som ligger innenfor er det også isolasjon. Vet dog ikke hvor langt inn den ligger. Døren har jo en karm, så det burde jo finnes et gap. Takknemlig for tanker, lignende erfaringer og så videre.