Hei hei,
Jeg har dessverre allerede etter tre uker med mitt nylagte flisgulv klart å få noen lette overflateriper. Det er et matt svart flisgulv med 30x30 fliser. Det dreier seg om veldig små områder, men nok til at det irriterer meg. Ripene ser ut som lett dradde streker i fargen sølv. Finnes det noe man kan dytte på i form av lakk eller farge for å dekke dette? Eller en annen mirakelløsning?
Det virker som veldig mye arbeid å måtte bytte disse tre flisene og fuge igjen.
Noen som kan redde kvelden min med et tips?
Takk på forhånd!
//Kendal
Jeg har dessverre allerede etter tre uker med mitt nylagte flisgulv klart å få noen lette overflateriper. Det er et matt svart flisgulv med 30x30 fliser. Det dreier seg om veldig små områder, men nok til at det irriterer meg. Ripene ser ut som lett dradde streker i fargen sølv. Finnes det noe man kan dytte på i form av lakk eller farge for å dekke dette? Eller en annen mirakelløsning?
Noen som kan redde kvelden min med et tips?
Takk på forhånd!
//Kendal
Har også mattsvarte fliser med "mettaliske" riper. Flisleggeren prøvde å fikse dette med et steinlignende viskelær, men resultatene ble sånn passe. Ripene forsvant, men viskelærmerkene synes i visse vinkler. De testet også andre midler, men ingenting fungerte bra. Dessverre tror jeg flisene har for dårlig slitestyrke, tenkte ikke på det da valget ble gjort. Vi har merket Bricmate 30x30.
Jeg var hos kakelspesialisten ved Globen og spurte om dette. Selgeren sa at det er umulig å ripe deres klinker, jeg fikk også prøve med en nøkkel og kan konstatere at det ikke gikk å ripe. Men man blir jo litt urolig når man leser denne tråden. Har dere kjøpt dårlige fliser eller ble jeg lurt på en eller annen måte av selgeren?
Klikk her for å svare