Hei på Dere
Jeg lurer på om noen av Dere, har en idé "mellom tommelen og pekefingeren" hvor lang tid det er rimelig, for å sette opp stålsøyler, isolasjon, og Plywoodvegg i en Kjeller på 43 Kvadratmeter? Takk for raskt svar

Om alt er rett, i lodd og vater skulle jeg regne med 3 x 900 skivers bredde per time, cc 450 - 7 stk stående stendere.
Hvor mange meter vegg? Vinduer, dører? Rør, element?

Mazen Mazen skrev:
Om allt er rett, i lodd og vater ville jeg regne med 3 x 900 skivors bredde per time, cc 450 - 7 st stående reglar.
Hvor mange meter vegg? Vinduer, dører? Rør, element?
Takk for raskt svar! Hvilket Forum! Lengde på Huset 11 meter Gavler 5 meter. Ingen elementer. (Gulvvarme) 2 små vinduer med målene Høyde 67 cm, bredde 55 cm. 1 vindu med mål Høyde 93 cm, bredde 145 cm og til slutt 1 vindu som er høyde 64 cm og bredde 115 cm. 1 dør med høyde 198 cm og bredde 80 cm. Høyde fra gulv til tak etter støpt betonggulv er 2 meter og 20 cm. Ikke vanlige standardmål altså... Nei, alt er dessverre ikke rett og i lodd. Huset er en gammel Tømmerstue fra et Stabbur, som det er støpt en kjellergrunn til en gang i tiden.

Knutes Ulf Persson Knutes Ulf Persson skrev:
Takk for raskt svar! Hvilket Forum! Lengde på Huset 11 meter Gavler 5 meter. Ingen elementer. (Gulvvarme) 2 små vinduer med målene Høyde 67 cm, bredde 55 cm. 1 vindu med mål Høyde 93 cm, bredde 145 cm og til slutt 1 vindu som er høyde 64 cm og bredde 115 cm. 1 dør med høyde 198 cm og bredde 80 cm. Høyde fra gulv til tak etter støpt betonggulv er 2 meter og 20 cm. Ingen vanlige standardmål altså.....
Nei alt er dessverre ikke rett og i lodd. Huset er en gammel Tømmerstomme fra et Härbre, som det en gang i tiden er støpt en kjellergrunn til.

Men kjellerveggene burde uansett være støpt/murt i lodd ...
Okei, si at det tar 2-3 timer å måle ut og lodde av topp og bunn regel, deretter er det bare å stable på lekter og skru ...

• Liker
Knutes Ulf Persson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.