8.956 lest ·
19 svar
9k lest
19 svar
Riktig skrue i karmhylse for hullstein?
Kjørte med 5.5 mm betongbor, men merkelig nok ble det ingen hullstein? De ser ut til å ha brukt en veldig masse forskjellige materialer i disse veggene. Det jeg nå boret i ga likevel litt motstand (sannsynligvis ikke siporex) og når jeg skrudde inn skruene så hardt jeg kunne med rett torx skrutrekker, holdt det trykket. Føltes som om konstruksjonen ble overraskende stabil.
Kommer helt klart til å fortsette med disse hylsene! Vi får håpe at det holder i lengden!
Kommer helt klart til å fortsette med disse hylsene! Vi får håpe at det holder i lengden!
Satte ny dør i dag med adjufix hylse, denne gangen måtte jeg justere etter at karmen var på plass. Et par stykker hylser måtte bli kortere, noe som betyr at man må skru mot klokka, dette løsner igjen skruen som går gjennom hylsen og rett inn i veggen!?
Så hvordan er dette tenkt å fungere.
Så hvordan er dette tenkt å fungere.
Bedreviter
· östergötland
· 2 776 innlegg
Man må vel justere karmen med hylsen før man skrur den fast.. Ulempen med betongskrue er vel at man bare får ett forsøk(eller så er jeg udugelig..I Ironside skrev:
I dette tilfellet hadde vi pakket opp karmsett et par dager før jobben, noe som viste seg å være en dårlig idé fordi karmene hadde bøyd seg. Når de satt på plass, bøyde karmene seg innover på midten, og for å få riktig på det må karmhylsen trekkes inn mot veggen, noe som selvfølgelig setter høyt press på skruen. Skruen i seg selv har ingen problemer med å tåle dette presset i dette tilfellet, men når man skrur på karmhylsen (mot klokken) for å justere, løsner jo skruen?
Vanlige karmskruer har ikke dette problemet, de kan man justere i hvilken som helst retning uten at det påvirker festet i veggen. Det virker ikke rimelig å måtte lime, jeg må jo ha oversett noe for hvordan en karmhylse er tenkt å fungere ved etterjustering?
Vanlige karmskruer har ikke dette problemet, de kan man justere i hvilken som helst retning uten at det påvirker festet i veggen. Det virker ikke rimelig å måtte lime, jeg må jo ha oversett noe for hvordan en karmhylse er tenkt å fungere ved etterjustering?
Klikk her for å svare