Hei! Gubben skal kappe en karosseriplate, kantene frynser seg opp. Hva skal han bruke for sag? (han er snekker og har en del å velge mellom)
Er den platen som ser ut som en gjutplyfa, men er litt knudrete på overflaten? Selv pleier jeg å skjære med en skarp tapetkniv der snittet skal gjøres, og hvis han har en sirkelsag med et skarpt sagblad, så burde det gå bra. Alternativt, hvis det oppstår fliser, så kan man file av kanten med en slipekloss.
Edit: dykksag med skinne er enda bedre
Ok da vet jeg, har selv slikt på hengeren, har for meg at det er en form for plastbelegg på den, jeg sagde med en sirkelsag og fin-tannet blad fra baksiden av planken så det ble rett, kanskje litt fnus i kanten, men brydde meg ikke så mye.
Han sier at det går flis. Fasen platen koster 1400 kr. Ja ja, han får løse det.Mazen skrev:
Er det den platen som ser ut som en kryssfiner, men er litt knudret på overflaten? Selv pleier jeg å skjære med en skarp tapetkniv der kuttet skal gjøres, og hvis han har en sirkelsag med en skarp klinge, bør det gå bra. Alternativt, hvis det oppstår flis, så kan man glatte av kanten med en slipekloss.
Klikk her for å svare