Hei.
Jeg har et litt merkelig spørsmål. Kan noen vedlegge et bilde eller en video av hvordan den Stør sekk / bigbag ser ut klar til henting? Har noen mellomstore med betong, men vet ikke når nivået er. Må disse fire armene (ørene?) komme sammen, eller ikke? - jeg vet ikke hvordan sjåføren kroker på - har ekstra tau eller henger han ørene direkte med krok? beklager min svensk.
Mvh
Matti

Nei, de fire løfteøglene må ikke kunne settes sammen. De har 4-parts kjetting som de løfter med.

• Liker
Mattikoleman og 1 annen
  • Laddar…
JanneJanne123
Stemmer bra, kjetting eller løftebånd.

• Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
K
Fyller du opp til kanten er det OK. Sekkene er spesifisert for 1250 kg.

• Sekker merket "Sortera" og "Storsäck" fylt med last opp til 1250 kg, plassert på en gressplen ved siden av et tre.
  • Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
En "vanlig" big bag fyller en kubikk og/eller 1300 kg. Det innebærer at du ikke bør fylle den til mer enn omtrent halvparten med betong for at den skal være OK å løfte.

• Liker
JanneJanne123
  • Laddar…
K
Om det er en betongbil som tømmer rester i den så stemmer jo den densiteten, men oppbillet betong i sekk inneholder jo en del luft mellom bitene, så nok kan man fylle den mer enn halvveis anser jeg.

• Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Om det er en betongbil som tømmer rester i den så stemmer jo den densiteten, men opphakket betong i sekk inneholder jo en del luft mellom bitene, så nok kan man toppe opp den mer enn halvparten mener jeg.
Selvfølgelig er det slik. Hakker man opp jevnt og ikke har noen større biter, er andelen luft rundt 30%. Da kan man fylle til 3/4. Men jeg ville aldri anbefale å fylle en big bag full med betong, verken fersk eller opphakket.

• Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
Takk så mye til alle for råd. Nå vet jeg hvordan jeg skal fylle.
Jeg har et annet spørsmål, mer økonomisk. Jeg visste ikke hvor mye betong ville være etter bilning men nå finnes allerede 10 storsäckar. Jeg har sjekket 2 firmaer og det ser ut som 10 000 kr med moms (privat). Er det mulig å få noen tips for å gjøre det litt billigere? (Stockholm-området).

JanneJanne123
Leie en container er dessverre mitt beste tips. Om ikke det er mulig, fikk jeg ned prisen til 850 per sekk ved å bruke siden https://www.recycla.se/, fungerer omtrent som offerta.

Kan også være en idé å ikke kjøre per sekk, men å ringe et transportfirma og "leie" en lastebil i stedet.

• Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
Jeg betalte 420kr fastpris per sekk hos Suez for 2 år siden da jeg bilte ut kjellergulvet. Men det ser ikke ut til å være mulig å bestille online lenger, men ring og sjekk.

• Liker
Mattikoleman og 1 annen
  • Laddar…
Angående å få dit en kjører med flak, måtte betale ca. 10k for å få fjernet grunnlaget fra vårt gamle lager (18m2) samt en stor mengde masse og asfalt. Totalt var det to fulle lastvekslerslep. Prisen var for kjøreren og deponi inkludert mva. Det er verdt å nevne at jeg allerede hadde en graver på plass som kunne laste flaket, så det var ikke inkludert i prisen.

• Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
K
Sjekk ditt nærmeste grustak/knusing hva de har for tippavgifter, så tar du pris fra din lokale lastebilsentral / transportfirma for å hente sekk med kranbil og kjøre dit.

Kranbil i Stockholm inkl. moms ligger rundt 1200kr/t og tipping av betong var 200kr/tonn når jeg tippet sist.

• Liker
Mattikoleman
  • Laddar…
takk alle for tips men noen tok privat disse 10 sekkene for 2500 kr :) så jeg synes at det er en bra handel, men ifølge avgifter du nevnte jeg håper at innholdet ikke ligger et sted i en skog:thinking:

• Liker
JanneJanne123 og 1 annen
  • Laddar…
JanneJanne123
Hvordan fikk du tak i denne personen? Via Tiptapp eller lignende? Har tre sekker jeg trenger å bli kvitt...

Jeg var veldig lykkelig fordi de banket på døren min selv.:D De kjører i Huddinge-området men bruker ikke Tiptapp. Jeg har et telefonnummer hvis du vil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.