5.427 lest ·
18 svar
5k lest
18 svar
Riktig fylling Storsekk/ big bag
Hei.
Jeg har et litt merkelig spørsmål. Kan noen vedlegge et bilde eller en video av hvordan den Stør sekk / bigbag ser ut klar til henting? Har noen mellomstore med betong, men vet ikke når nivået er. Må disse fire armene (ørene?) komme sammen, eller ikke? - jeg vet ikke hvordan sjåføren kroker på - har ekstra tau eller henger han ørene direkte med krok? beklager min svensk.
Mvh
Matti
Jeg har et litt merkelig spørsmål. Kan noen vedlegge et bilde eller en video av hvordan den Stør sekk / bigbag ser ut klar til henting? Har noen mellomstore med betong, men vet ikke når nivået er. Må disse fire armene (ørene?) komme sammen, eller ikke? - jeg vet ikke hvordan sjåføren kroker på - har ekstra tau eller henger han ørene direkte med krok? beklager min svensk.
Mvh
Matti
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 868 innlegg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1.868 innlegg
Om det er en betongbil som tømmer rester i den så stemmer jo den densiteten, men oppbillet betong i sekk inneholder jo en del luft mellom bitene, så nok kan man fylle den mer enn halvveis anser jeg.
Selvfølgelig er det slik. Hakker man opp jevnt og ikke har noen større biter, er andelen luft rundt 30%. Da kan man fylle til 3/4. Men jeg ville aldri anbefale å fylle en big bag full med betong, verken fersk eller opphakket.K KjellTimell skrev:
Takk så mye til alle for råd. Nå vet jeg hvordan jeg skal fylle.
Jeg har et annet spørsmål, mer økonomisk. Jeg visste ikke hvor mye betong ville være etter bilning men nå finnes allerede 10 storsäckar. Jeg har sjekket 2 firmaer og det ser ut som 10 000 kr med moms (privat). Er det mulig å få noen tips for å gjøre det litt billigere? (Stockholm-området).
Jeg har et annet spørsmål, mer økonomisk. Jeg visste ikke hvor mye betong ville være etter bilning men nå finnes allerede 10 storsäckar. Jeg har sjekket 2 firmaer og det ser ut som 10 000 kr med moms (privat). Er det mulig å få noen tips for å gjøre det litt billigere? (Stockholm-området).
JanneJanne123
Huseier
· Stockholm
· 2 911 innlegg
JanneJanne123
Huseier
- Stockholm
- 2.911 innlegg
Leie en container er dessverre mitt beste tips. Om ikke det er mulig, fikk jeg ned prisen til 850 per sekk ved å bruke siden https://www.recycla.se/, fungerer omtrent som offerta.
Kan også være en idé å ikke kjøre per sekk, men å ringe et transportfirma og "leie" en lastebil i stedet.
Kan også være en idé å ikke kjøre per sekk, men å ringe et transportfirma og "leie" en lastebil i stedet.
Angående å få dit en kjører med flak, måtte betale ca. 10k for å få fjernet grunnlaget fra vårt gamle lager (18m2) samt en stor mengde masse og asfalt. Totalt var det to fulle lastvekslerslep. Prisen var for kjøreren og deponi inkludert mva. Det er verdt å nevne at jeg allerede hadde en graver på plass som kunne laste flaket, så det var ikke inkludert i prisen.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 868 innlegg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1.868 innlegg
Sjekk ditt nærmeste grustak/knusing hva de har for tippavgifter, så tar du pris fra din lokale lastebilsentral / transportfirma for å hente sekk med kranbil og kjøre dit.
Kranbil i Stockholm inkl. moms ligger rundt 1200kr/t og tipping av betong var 200kr/tonn når jeg tippet sist.
Kranbil i Stockholm inkl. moms ligger rundt 1200kr/t og tipping av betong var 200kr/tonn når jeg tippet sist.
takk alle for tips men noen tok privat disse 10 sekkene for 2500 kr
så jeg synes at det er en bra handel, men ifølge avgifter du nevnte jeg håper at innholdet ikke ligger et sted i en skog
Jeg var veldig lykkelig fordi de banket på døren min selv.
De kjører i Huddinge-området men bruker ikke Tiptapp. Jeg har et telefonnummer hvis du vil.