Jeg skal etter hvert legge ny parkett - men har et gulv som ikke er spesielt rett. Det er et gammelt trehus med parkett på plankegulv som i sin tur ligger på et bjelkelag.

Første tanken var vel å rive opp gulvet - fjerne plankene og skru og lime nye bjelker på siden med kortlinger og så legge på plankegulvet igjen. Plankegulvet ligger på langs i leilighetens langside, men blir usikker på hvordan jeg skal gå frem da jeg har vegger mot kattvinden og der kommer jeg ikke til, samt vet ikke hvordan plankene ligger mot sideveggene, og så er det også et ventilasjonsrom mellom kjøkken og stue som plankene går gjennom.

Det er i Det blå på bildet er det som skal rettes opp. A og B er topper, så heller det ca en centimeter mellom B og C med midtpunkt i streken over stuen som jevner ut til C. Fra C til D går det enda mer opp og skiller seg ca 3,5 cm. Det er det mest "visuelle".

Hvordan ville dere gjort det?

• Plantegning av etasjen med høydevariationer markert fra A-D. Rommene inkluderer stue, kjøkken, matplass, ganger og soverom.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.