Tenkte å bygge en trapp fra balkong til uteplass i første etasje. Synes spiraltrapp i stål blir for dyrt og tenkte derfor å bygge en rett trapp i tre. Har skisset litt på et par bilder. Men kanskje går det an å se hvordan jeg har tenkt. Først sage opp en åpning i balkongrekkverket, der det skal bygges en repos som trappen deretter kobler seg til. Er det noen som har gjort noe lignende og kan komme med tips? Dimensjoner etc. Har sett ferdige vangestykker, men de er opp til sju trinn. Høydeskilnaden er 3 meter så det trengs 15-16 trinn regner jeg med. Kan tenke meg at det trengs støtte i halvveis opp trappen også.

• Tegning av en planlagt tretrapp fra balkong til bakke; balkongen har mørke trepaneler, og trappen er skisset opp som en spiraltrapp laget i tre.
  • Tegning av foreslått trapp i tre fra balkong til uteplass, med 15-16 trinn og støtte midtveis. Henger blomster over, og utemøbler vises i bakgrunnen.
Hei, er i gang med lignende bygge. Vil også bygge trapp fra balkong til terrasse under, har ikke utelukket spiraltrapp men redd for at det kanskje føles som en nødtrapp mer enn at det blir et naturlig innslag i husbildet. Hvordan gikk det for deg, fikk du til noen trapp?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.