Hei!
Jeg lurer på om dette er et vanskelig prosjekt for en amatør:
Flisene som sitter på gipsveggen er vanskelige å ta ned uten at deler av veggen går i stykker. Det er totalt et areal på ca lengde 1400 mm x høyde 600 mm. Om jeg skulle skjære/sage ut en hel bit.
Jeg har hørt at man med en tapetkniv skjærer bort delen som er ødelagt med flisene på, antar en hel bit. Og deretter monterer en ny gipsplate på såkalte kortlinger (trestender bak)? Jeg ser at det er spikret som jeg antar trestender på visse steder bak fra før. Finner ingen info om hvordan man reparerer større partier av gipsvegger.
Er dette noe jeg bør ansette fagfolk for, eller ville man klare å gjøre det selv?
Man gjør akkurat som du sier; sager ut et stort hull, knoter og legger et nytt stykke gips der. Personlig hadde jeg aldri ansatt noen for noe slikt uten å fikse det selv, men det er meg det..
Samme prinsipp. I verste fall må du bytte hele gipsplaten, noe som kanskje til og med er lettere!
Men man må passe seg, jeg tenkte nettopp sånn, men det jeg ikke regnet med var at veggen var bygget med 9mm gips som ikke selges lenger, så ble å bytte ganske mye
Ser ut til å være en skive som er omtrent 10 mm tykk
Vennlig hilsen
Maria
Hhapazard skrev:
Men man må passe seg, jeg tenkte akkurat så, men det jeg ikke regnet med var at veggen var bygget med 9mm gips som ikke selges lenger, så det ble å bytte ganske mye
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.