Sotarens siste besøk resulterte i en diffus underkjenning av min peisinstallasjon på gammel eksisterende røykanal. Den lakk tilsynelatende akseptabelt lite (1,7), men ettersom han ikke kunne/ville/orket se hvor det utrolige røykvolumet "veltet" frem, valgte han likevel å underkjenne installasjonen, og avgjørelsen var ikke til å betvile. Fordi vi har et skap spikret opp mot skorsteinen i 80 år, anså han også at dette var brannfarlig og helt livsfarlig. Vurderte først glidestøping, men innså snart at risikoen for at feieren har samme synspunkter etter det også hvis det ikke skulle bli snør tett (altså ingen lekkasje i det hele tatt) så velger jeg slang denne gangen.

Er det noen som har oppfatning om prisen på ulike slangers kvalitet. Fikk et tilbud på 16000 inkludert arbeid og et på 16000 pluss arbeid. Antar en dag og 2 menn som vanlig, pluss fremkjøring, kilometergodtgjørelse, biltilegg, frokostavgift og andre mistenkelige tillegg = 10000 - ROT. Vi snakker om 130-slange, som driver prisen noe opp fra 100/110, men det er likevel en ganske stor forskjell mellom de to.

Han med det dyrere tilbudet hevdet at det skyldes at NSP (produseres i Sverige tydeligvis) gir 30 års garanti mens andre bare gir 10. Er dette et potensielt problem for et rustfritt rør i standardmateriale (316L har jeg for meg) og med sertifikat? Motiverer dette kostnaden på dette produktet. Synspunkter og meninger ønskes.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.