Standardsvaret på reparasjoner pleier å være Cascos Husfix men etter å ha testet den på et område som trengte sparkling synes jeg det er et dårlig produkt sammenlignet med alternativene. Jeg ville brukt Finjas håndsparkel Grov. Ulempen er vel at den bare selges i sekk, så man blir kanskje nødt til å velge noe som finnes i mer passende emballasje hvis man ikke har mer å reparere.
Ja, det er kanskje litt i overkant å kjøpe en hel sekk. Jeg har forsåvidt en hel vegg som venter på å bli pusset og har tre sekker med weber gipsputs. Har også en sånn liten boks med bostik rep å fix. Noen av dem fungerer vel, antar jeg.
Forslaget du ga ovenfor virker jo bra på den måten at det går an å forme det til og få det pent under selve tørketiden. Kanskje det går også med noen av de to alternativene jeg allerede har? Ellers tenkte jeg at man kanskje må bruke en liten planke som støtte for å få til en pen kant?
Det eneste rimelige er jo å bruke noe av det du har.....! Gipsputs blir nok også bra om man kan legge den i tykkelsen du trenger her uten at den synker sammen.