Hei,

Har revet ned en konstruksjon i taket som både var skrudd og limt, noe som selvfølgelig resulterte i at masse gips ble revet med ned..

Hullene er ganske store (ca 20cm) men går ikke helt igjennom.
Rivningsskade på gipstak med store hull og ujevn struktur etter fjerning av en konstruksjon, viser eksponert og skadet overflate.
Hva er beste måten å reparere dette på? Sparkle med remse, eller finnes det andre måter som ikke innebærer å sette opp nye plater?

Takk!

Ossian K Olsson
R Rydback skrev:
Hei,

Har revet ned en konstruksjon i taket som satt både skrudd og limt, hvilket så klart resulterte i at masse gips ble revet ned...

Hullene er ganske store (ca 20 cm) men går ikke hele veien gjennom.
[bilde]
Hva er den beste måten å reparere dette på? Sparkle med remse, eller finnes det andre måter som ikke innebærer å sette opp nye plater?

Takk!
Gipssparkel er din venn! Det er typ det beste siden skivet brød!

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Gipssparkel er din venn! Det er typ det beste siden skivet brød!
Tester det! Trenger jeg remse også eller går det å kjøre uten?

Ossian K Olsson
R Rydback skrev:
Tester det! Trenger jeg å ha remse også eller går det å kjøre uten?
Jeg har gjort lignende reparasjoner uten remse. Sørg for å banke bort det løse bare.

• Liker
Rydback
  • Laddar…
Jeg ville tatt bort løse biter. Malt med tilfeldig vegg-/takmaling og deretter sparklet med vanlig veggsparkel. Det vil kreve en del lag, så det er ingen egnet metode hvis det gjøres av en håndverker.

Gipssparkel man blander selv fra pulver er bedre. Det synker ikke som vanlig sparkel gjør, og det går å bygge tykkelse direkte.

• Liker
Rydback og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.