Hei.
Jeg har fjernet en innfelt boks og litt annet i taket mitt, så nå har jeg to store hull jeg vil fylle igjen. Taket er pusset tidligere og har altså en spesiell struktur i pussen. Hvordan skal jeg få samme struktur på de områdene? Hadde tenkt å fylle igjen det med gipsbruk, da jeg har en sekk av det hjemme. Kom med tips og råd.
Mvh Joacim
Jeg har fjernet en innfelt boks og litt annet i taket mitt, så nå har jeg to store hull jeg vil fylle igjen. Taket er pusset tidligere og har altså en spesiell struktur i pussen. Hvordan skal jeg få samme struktur på de områdene? Hadde tenkt å fylle igjen det med gipsbruk, da jeg har en sekk av det hjemme. Kom med tips og råd.
Mvh Joacim
Vanskelig å si hvordan du skal følge strukturen når man ikke ser hvordan det ser ut (kanskje kan du legge inn et bilde).
Synes ellers at det høres ut som en god idé med gipsbruk.
Det vanskelige synes jeg er å få riktig kulør når man maler. Forbered deg på å kanskje male hele taket.
Vi hadde mye sprekker i vårt tak og det kom alltid nye etter noen måneder.
Det endte med at vi satte microlitvev i taket som armering og nå slipper vi sprekkene.
Synes ellers at det høres ut som en god idé med gipsbruk.
Det vanskelige synes jeg er å få riktig kulør når man maler. Forbered deg på å kanskje male hele taket.
Vi hadde mye sprekker i vårt tak og det kom alltid nye etter noen måneder.
Det endte med at vi satte microlitvev i taket som armering og nå slipper vi sprekkene.
Har dessverre kun mobilkamera og tviler på at jeg får med strukturen med den.
Overflaten ser ut som på en pusset fasade, dog ikke like grov struktur.
Sitter og funderer på om man kan blande i sand i takmalingen eller gipsbruket. Noen som har erfaringer med denne metoden?
Det er ingen hindring å male om hele taket, da det kun er snakk om en liten hall. Og jeg trenger å forbedre noen steder til.
Overflaten ser ut som på en pusset fasade, dog ikke like grov struktur.
Sitter og funderer på om man kan blande i sand i takmalingen eller gipsbruket. Noen som har erfaringer med denne metoden?
Det er ingen hindring å male om hele taket, da det kun er snakk om en liten hall. Og jeg trenger å forbedre noen steder til.
Jeg skulle sparkle der med gipsbruket og så "dutte" med pensel til jeg fikk en lik struktur.
Gipsbruket er ganske grovt, men om det trengs så er det ikke noe problem å blande i litt sand/grus.
Man kan blande sand i malingen, og det finnes spesial sand å kjøpe for akkurat dette.
Det går også å bruke vanlig sand, men sørg for å vaske den før du blander den i malingen.
Jeg silte vanlig sand i et dørslag som jeg deretter vasket.
Opplevde dog at sanden gjerne ville feste seg i penselen ved strykning, så jeg tror mer på gipsmetoden.
Gipsbruket er ganske grovt, men om det trengs så er det ikke noe problem å blande i litt sand/grus.
Man kan blande sand i malingen, og det finnes spesial sand å kjøpe for akkurat dette.
Det går også å bruke vanlig sand, men sørg for å vaske den før du blander den i malingen.
Jeg silte vanlig sand i et dørslag som jeg deretter vasket.
Opplevde dog at sanden gjerne ville feste seg i penselen ved strykning, så jeg tror mer på gipsmetoden.
Begynte å male i morges, og med en gang så det verre ut. Strukturen ble bra i selve reparasjonen men strukturen hadde "fylt seg igjen" rundt om når jeg hadde brukt pussebrett for å få det jevnt. Blandet i litt pussmørtel i takmalingen og bygde opp lignende struktur med pensel over hele området. Ser bra ut for øyeblikket, men gjenstår å se etter et lag med takmaling til.
Klikk her for å svare

