Hei!

Nå har jeg klønet meg... Komfyren har lekket ut på parketten og løst opp lakken. Heldigvis ser det ut til at treet ikke har tatt noen skade.

Mitt spørsmål blir derfor: Hvordan reparerer jeg lakken på best mulig måte?

• Spill av spisbrensel har fjernet lakk på en parkett, synlig som et lyst område mot den naturlig mørkere treoverflaten.
AntonHennessy AntonHennessy skrev:
Hei!

Nå har jeg klønet det til... Komfyrbrensel har lekket ut på parketten og løst opp lakken. Heldigvis ser det ut som treet ikke har tatt noen skade.

Spørsmålet mitt blir derfor: Hvordan reparerer jeg lakken på best mulig måte?
Slip bort og lakk på nytt. Det kan bli litt nyanseforskjell mot det opprinnelige. Du kan maskere akkurat ved grensene mot en stav som ikke har tatt skade. Deretter lakkerer du kun de stavene som ble skadet.
Du kan jo gi det en dag og se om flekken forsvinner fordi lakken herdes igjen.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Slip bort og lakk på nytt. Det kan bli litt nyanseforskjell mot det opprinnelige. Du kan maskere akkurat ved grensene mot en stav som ikke har tatt skade. Deretter lakkerer du bare de stavene som ble skadet.
Du kan jo gi det noen dager og se om flekken forsvinner når lakken herdes igjen.
Takk for svaret Tompa! Er også redd for at det skal bli store nyanseforskjeller, men det er kanskje greit med riktig type lakk. Finnes det noen lakk som du kan anbefale?

Tror nyansforskjellen synes mindre enn merket ivf 😀
Ikke direkte noen lakk å anbefale. Men kjøp noe kjent fabrikkat

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.