T Taxture skrev:
Betongplatene gir jo litt volum også….
Man kommer kanskje 1,5 meter da? ;)

Går jo an å fylle sporene med ny asfalt, men budsjettet på kr1.000:- rekker ikke til det heller
Selv om jeg var ekstremt tydelig i volumberegningen min, var det tydeligvis ikke tydelig nok for Deg.

TS skrev at han skal grave 30 cm dypt og fylle opp med betong og plater.

Jeg skriver om 25 cm betong.
30 cm grave ut fylle 25 cm betong gjenstår da, tada!
5 cm til markplater.
Så nei 500 kr kommer ikke til å rekke til halvannen meter.
I virkeligheten rekker det vel kun til 1 eneste meter da platene jo også koster noen kroner.

At TS synes at en eneste ynka pynka meter er en hel del, er for meg uforståelig...

Asfaltknust type 200 kr per ton og hva jeg finner ca. 1,6-1,8 tonn/kubikk. Så 1000 kr og frakten fratrukket rekker til 5-6 kubikk fylling. Vanskelig å slå.

For betong er det nærmest å prosentere betongen kraftig med betongknust, noe som i dette tilfellet sannsynligvis fungerer like bra som ren betong. Betongknust er gratis om man leter etter annonser på for eksempel brukte betongplater og eier en slegge.

• Liker
Karl Olssvan
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Til tross for at jeg var ekstremt tydelig i volumberegningen min, så var det åpenbart ikke tydelig nok for Deg.

TS skrev at han skal grave 30 cm dypt og fylle opp med betong og plater.

Jeg skriver om 25 cm betong.
30 cm grave ut fylle 25 cm betong gjenstår da, tada!
5 cm til markplater.
Så nei 500 kr kommer ikke til å rekke til halvannen meter.
I virkeligheten holder det vel kun til 1 eneste meter siden platene jo også koster noen kroner.

At TS deretter mener at en eneste ynkelig meter er en hel del er for meg uforståelig...
Ja, 1 meter blir ikke mye. Jeg må minske på betongen. Om jeg tar 15 cm betong og kjøper Cement og fikser sand, så blir det billigere. Men prøver nok Asfaltkross først, da det virker billig.

Ja, regning var virkelig ikke noe som du kan.

Heldigvis finnes det hjelp her på Byggahus for deg.

Asfaltkross er helt sikkert den billigste løsningen for deg.
Ville anbefale at du leier en stamp og trykker til langs hele sporet. Kunne forhindre fremtidige setninger...

harry73
Kan du ikke vise noen bilder av problemet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.