Satte opp ny gipsvegg i datterens rom, uheldigvis ble det en skade nederst i hjørnet på gipsplaten.
Det er ca 3-4 cm fra gulvet, ca 10 cm fra vegg.

Akkurat den delen vil bli dekket nesten helt av gulvlist, så jeg er ikke så bekymret over hvordan det vil se ut senere.
Men før vi tapetserer må det jo fylles i på et vis.

Holder det med å legge dit sparkel+sparkelremse tro?

Uten bilde er det jo vanskelig å danne seg en ordentlig oppfatning, men er det bare en mindre skade høres det rimelig ut å bare sparkle til det.

Nathalie Quist Nathalie Quist skrev:
Holder det med å legge på sparkel+sparkelremse tro?
er det en litt større skade så kan det være bedre å fylle i med gipsbruk og så sparkel

Bilde bilde bilde!

Om det skjules av sokkelen trenger du ikke gjøre noe.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Bilde bilde bilde!

• Skadet gipsplatehjørne med synlige spiker på trelist. Bygningsrester og støv på gulvet.
P
Det er såpass stort og dypt så gipsbruk blir bra, vanlig mediumsparkel kommer ikke til å holde..

• Liker
Dr Benz og 1 annen
  • Laddar…
Om det finnes tre bak kan du også skjære bort en rektangel og skru på en annen bit gips. Om det likevel dekkes av sokkelen trenger det ikke å bli så pent, men du får noe å sparkle mot og støtte til sokkelen.

• Liker
tveksamt
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Om det finns tre bak kan du også skjære bort en rektangel og skru fast en annen bit gips. Hvis det uansett blir dekket av sokkelen trenger det ikke å bli så pent, men du får noe å sparkle mot og støtte til sokkelen.
så ville nok jeg gjort. Kjedelig å la det være ødelagt bak sokkelen. Det er jo raskt gjort å sage bort en rute og legge i en ny bit gips og deretter skru og sparkle litt.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Vet ikke hva han sier, har sett litt raskt uten lyd, men du forstår poenget:

Nathalie Quist Nathalie Quist skrev:
Det er ca 3-4 cm fra gulvet, ca 10 cm fra vegg.
Akkurat den delen vil bli nesten helt dekket av gulvlist, så jeg er ikke så bekymret over hvordan det vil se ut senere.
Det på bildet var ikke helt det jeg så for meg når jeg leste første innlegget om 3-4 cm......
Skjær ut en bit og legg inn en bit gipsplate.
Veggen med skadet gipsplate og synlig hull ved hjørnet, omgitt av gipsbiter og støv på gulvet.

K Kane skrev:
Det på bildet var ikke helt det jeg så for meg når jeg leste første innlegget om 3-4 cm......
Skjær ut en bit og legg inn en bit gipsskive.
[bilde]
Ja, det ser mye større ut nå når jeg ser bildet jeg la opp 😅 men det er virkelig ikke så stort i virkeligheten, sokkelen vil dekke det helt.

Vi har lagt på litt grovere sparkel, så får vi se hvordan det tørker. Det er jo ingenting som kommer til å synes senere, så vi resonerer at vi like gjerne kan teste med det vi har hjemme :) Blir det ikke bra, er det bare å skjære ut og gjøre om igjen 👍

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.