Hei godt folk!
Satte i gang og malte innertaket i stuen i vår borettslagsleilighet fra -62. Det er et sånt knudrete innertak. Men det sprakk på ett sted og det viste seg at cirka 1/2 kvm av overflaten (altså det knudrete som er noen mm tykt) har løsnet helt fra den underliggende betongen.
- Finnes det noe bra måte å utbedre dette på??
- Hva pleier denne overflaten å bestå av? Gipsbruk, sparkel??
Legger ved et bilde av elendigheten.
Satte i gang og malte innertaket i stuen i vår borettslagsleilighet fra -62. Det er et sånt knudrete innertak. Men det sprakk på ett sted og det viste seg at cirka 1/2 kvm av overflaten (altså det knudrete som er noen mm tykt) har løsnet helt fra den underliggende betongen.
- Finnes det noe bra måte å utbedre dette på??
- Hva pleier denne overflaten å bestå av? Gipsbruk, sparkel??
Legger ved et bilde av elendigheten.
Ser ut som mange lag maling og ulike typer maling. Har vært ute for dette en gang og vi ble aldri kvitt elendigheten. Noe vi fikk anbefalt var å male med oljebasert kraftig utspedd og deretter ufortynnet. Holdt et år, så begynte det å flasse igjen.
Selv ville jeg nok i dag satt opp vev i taket for å slippe dette fremover.
Selv ville jeg nok i dag satt opp vev i taket for å slippe dette fremover.
om det løsner så lett så ville jeg renset taket til ren betongoverflate og malt deretter med hvit matt silikatmaling - malingen biter seg fast og slipper kun hvis hele betongtaket raser
. Det kan bli verre hvis betongoverflaten under ikke er jevn og må pusses opp ..... da blir det altfor mye arbeid ifølge mitt forslag.
gaia
gaia
Betongen under er ikke tilstrekkelig glatt å male på, så det forslaget er dessverre ikke aktuelt.. og dessuten ser det ut til å sitte bra i resten av taket. Min tanke er om man kan ta fram betongen på denne halve kvadratmeteren og deretter forsøke å sparkle med noe egnet og forsøke å etterligne den knudrete strukturen.
Spørsmålet er da hva jeg skal sparkle med og hvordan jeg skal få til den knudrete strukturen?
Spørsmålet er da hva jeg skal sparkle med og hvordan jeg skal få til den knudrete strukturen?
Klikk her for å svare