Hallo, vi bilte opp et hull i en støpt og pusset 25 cm tykk innervegg i kjelleren i vårt gamle hus for å legge ny avløpsføring i gulvet.

Hullet går dog opp et stykke i veggen og jeg trenger å fylle igjen nå når avløpet er lagt og gulvrennen støpt. Tenkte å reparere ved å mure inn en bit leca og så pusse igjen. B-mørtel for både muring og pussing, burde det fungere? Siden hullet er ganske rundt og lecaen ikke er det blir det å fylle opp et skikkelig lag enkelte steder, så kanskje reparasjonsmørtel er bedre, eller rett og slett trykke opp biter av forskalingsfiner og forsøke å "støpe" igjen med grovbetong?

Mvh,
/A

Sist redigert:
Kommer du til fra både innsiden og utsiden?

Ja, burde ha skrevet at det er en innervegg, jeg endret det ovenfor :)

Det bilte hullet er typ 20x30 cm.

/A

Nå er jeg mer inne på å trykke opp en bit formplyfa fra sidene og la en åpning på den ene siden der jeg støper i med grovbetong istedenfor (fordi jeg kom på at jeg har et par sekker til overs).

Øvrige steder på veggen der vi trenger å fylle i/rette rundt ventilasjonsrør etc får bli B-bruk i to-tre påslag, det burde funke!.

/A

Så hadde jeg også gjort.

Jeg hadde gjort som du beskrev i siste innlegg. Formsatt med en plywood på hver side. Lag deretter en slas på den ene siden der du heller i betongen. Fyll opp hele slasen når du støper. Dagen etter, når du river, slår du av den betongen som ble igjen i slasen. På den måten fyller man opp hele hulrommet..

Bruk gjerne ekspanderende mørtel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.