Hei,

Vann har trengt inn til armeringsjern som har rustet og sprukket deler av den støpte veggen i sokkeletasjen.
Det så ikke så ille ut på utsiden, men når jeg banket bort det løse var det en del som forsvant...
Planen fra starten var å banke løs litt løst og fylle med betong på tube, men det er nok kjørt.

Enklest er vel en tube fugeskum og pusse litt over, men det føles feil.
Er det rimelig å få det bra gjennom å bygge en form med lite hull i toppen og støpe opp med betong?
Hvilken type? Ekspanderende?

Takk på forhånd.

• Rød vegg med en åpnet sprekk hvor rustne armeringsjern er synlige i betongen. Skade på grunn av vanninntrengning, avslører fylling og merker.
  • Kant av en sprukket betongvegg med synlig rustet armeringsjern og skadet isolasjon ved siden av en rød trekonstruksjon.
  • Rusten armeringsjern i en delvis ødelagt betongvegg med synlig isolasjon i suterraing plan.
  • En arkitekttegning av en bygning med to vinduer. Viser del av fasaden sett fra siden, med horisontale linjer som indikerer panel eller kledning.
  • Bygningstegning viser tverrsnitt av en støpt mur og betongkonstruksjon med mål og detaljer fra AB Elementhuset Mockfjärd.
En klikk målarfug bare :D

Beste svar

Sparkle med vanlig husfix, høres enklere ut enn å støpe der. Du er ikke bekymret for at det bare kommer til å sprekke opp igjen? Vet ikke om det får noen langvarig effekt, men å pensle rustomvandler på armeringsjernene kanskje kunne kjøpe litt mer tid?

Jeg skulle gjerne laget en så god løsning at den varer i 40 år.
Jernet fortsetter nedover, men ser ikke ut til å ha rustet så mye lenger ned at det har sprukket betongen enda. Kanskje burde pigge frem litt friskere jern lenger ned og kappe bort det dårlige.
Så vil jeg fylle med noe som holder fukten borte. Kanskje husfix holder...

Det ble bra med husfix. Passet på å bytte noen planker som var dårlige i underkant med.

• Rød husvegg med hvit detalj etter plankebytte langs underkanten.
  • Liker
ati
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.