Hei

Vi har vært og sett på et hus med en pusset fasade som har, ifølge meg, en merkelig løsning. Her har man satt opp isoporplater direkte på den gamle låspanelen og deretter pusset på dette. Dette ble gjort i 2015. Synes det føles veldig rart å gjøre slik når man kjenner til alle problemene som ett-trinns pussede fasader har, noe som har vært kjent i mange år. Nå finnes det jo imidlertid en "luftspalte" i mellomrommene som dannes mellom bordene i låspanelen, men er skeptisk til konstruksjonen likevel.

Så kan man jo spørre seg hvorfor man satte opp isoporplatene, bare for å ha noe å pusse på eller for ekstra isolasjon? Den isolerende evnen burde jo minke drastisk da man har luftrom bak hvor luften kan vandre fritt?

Jeg er jo dog alltid skeptisk til at man skal ha all denne plasten overalt, så meningene mine om konstruksjonen er kanskje påvirket av det faktum at jeg avskyr isopor.
 
Jeg vil anbefale å avstå alternativt trekke fra kostnaden for å renovere fasaden.
 
  • Liker
johel572
  • Laddar…
Føles som det er så mange feil på dette huset at jeg kommer til å droppe det. Tak- og blikkenslagerarbeid er mangelfullt, nyoppussede bad uten klemring i gulvsluket, tydelig hjemmemekk med elektrisiteten. Og så prikken over i-en, innredet kjeller med påforede vegger og gulv med tydelig mugglukt. Det meste gjort de siste 3-4 årene.

Det er visst en snekker som bor der også :)
 
H huggan skrev:
Jeg ville anbefale å avstå eller trekke fra kostnaden for å gjøre om fasaden.
Jo, om det likevel bare var fasaden som var dårlig gjort. Huset har flere feil som tyder på at mye gjort de siste årene bare er slurvarbeid. Det er etter min mening en for stor risiko å kjøpe det huset.
Dessuten er det mye som vi selv ville hatt lyst til å gjøre om, så da ville man påvirke prisen mye, noe jeg ikke tror selgerne er interessert i.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.