Hei,
Skal renovere vår gamle furutrapp. Har kjøpt ferdiglagde trappetrinn som er samme som gulvets parkett som legges oppå eksisterende trappetrinn. Hvis jeg legger på disse nye trappetrinnene, vil det bygge så mye at trinnene stikker ut på oversiden av trappen, se (A). For å justere dette må jeg kappe av 1 1/2 cm på forsiden av hvert eksisterende trinn før jeg legger på det nye. Hvordan best kappe dette da jeg ikke kan ta løs eksisterende trinn, men må kappe på stedet. Har fått anbefalinger om å bruke liten sirkelsag og deretter ta multiverktøy i endene.
Forsiden av de nye trinnene er litt lengre enn de eksisterende trinnene. Tror jeg må bygge en liten list eller noe bak så man ikke knekker det nye trinnet hvis man slår inn med skoen. Noen som har en tanke om dette, se (B).
Tar gjerne imot råd.
Skal renovere vår gamle furutrapp. Har kjøpt ferdiglagde trappetrinn som er samme som gulvets parkett som legges oppå eksisterende trappetrinn. Hvis jeg legger på disse nye trappetrinnene, vil det bygge så mye at trinnene stikker ut på oversiden av trappen, se (A). For å justere dette må jeg kappe av 1 1/2 cm på forsiden av hvert eksisterende trinn før jeg legger på det nye. Hvordan best kappe dette da jeg ikke kan ta løs eksisterende trinn, men må kappe på stedet. Har fått anbefalinger om å bruke liten sirkelsag og deretter ta multiverktøy i endene.
Forsiden av de nye trinnene er litt lengre enn de eksisterende trinnene. Tror jeg må bygge en liten list eller noe bak så man ikke knekker det nye trinnet hvis man slår inn med skoen. Noen som har en tanke om dette, se (B).
Tar gjerne imot råd.
Klikk her for å svare
