Hei!
Vi trenger å renovere vår kjellertrapp som er fra slutten av 60-tallet. Den består av eik og et plastteppe med en tykkelse på ca. 7 mm. Hvordan har dere andre gjort det?! Helst skulle vi gjerne hatt en trapp helt i tre!! Kom gjerne med ideer og forslag til hvordan vi kan fikse dette pent.

• Trapp i kjeller med eiketrinn og lys grå plastmatte, omgitt av panelvegger i tre. Diskusjon om renovering og forslag til forbedringer.
  • Kjellertrapp fra 60-tallet med eik og plastmatte, omgitt av panelvegger. Ønskes endret til heltre.
Jeg tror det er linoleumsbelegg. Man kan rive det bort om man absolutt ikke vil ha det der, men jeg hadde for enkelhets skyld valgt å bare fjerne "nosene" og la belegget ligge igjen. Og så montere et trappreparasjonssett oppå. (Eller kjøpe montering av det, om man ikke har lyst til å gjøre vinkelsagingen selv, selv om det følger med tydelige instruksjoner med trappreparasjonssettet.)

• Liker
Elin Johansson1
  • Laddar…
Hei
Nå skal jeg være litt kjedelig og si at dere har den optimale trappen med akkurat linoliummatte og trappeneser i eik.
Men jeg forstår, den grå matten ser jo ikke så morsom ut.
Kanskje dere kan slipe opp eiken og vaske linoliummatten og sette tre på underlaget så den grå matten ikke blir så fremhevet?
Ellers bort med matte og trappenese og se hvordan det ser ut under.
Lag nye trappeneser i eik og legg dit biter av et klikkgulv.
Det finnes et smart verktøy med flere armer som man legger på trinnet, drar ut spissene på armene mot hjørnene på trinnet og strammer en skrue, da har dere en perfekt mal av det trinnet.

Men, dere har den perfekte trappen, fiks med den og sett inn en svakere lampe i trappehuset :-)

-/W

• Liker
NicklasStockel og 1 annen
  • Laddar…
Et nytt teppe i en livligere farge er et alternativ. Tretrapper lager mer lyd og blir glatte.

• Liker
Workingclasshero og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.