Har kjøpt en gammel hytte som jeg tenkt å renovere. Huset er bygget tidlig på 1900-tallet. Jeg har tenkt å legge nytt gulv og isolere, Loftet er allerede etterisolert. Men nå til det jeg lurer på, nemlig veggkonstruksjonen. Per i dag ser veggkonstruksjonen ut på følgende måte: Masonite, Perlespon, Regelstamme (til min store forundring ingen isolering i denne) ytterpanel.

Min tanke: Rive ned ytterpanelet, legge inn isolering i veggstammen (120) så legge horisontale spikerslag med 45x45 og legge inn 45 isolering for deretter å sette vindsperre (windy) og lekt for lufting og på med panel igjen. Så ta det eksisterende innvendig med ny oppretting 45x45 for å legge litt elektrisitet og isolere innenifra, Deretter tenkte jeg å sette plast på veggene innvendig? Fungerer det da jeg tidligere har hørt at det gjerne skal være forhyringspapp på gamle hytter. Men siden funksjonen blir som en ny hytte nå siden jeg legger inn isolering utenfra med vindsperre. Så Plast eller vindsperre? Konstruksjonen vil altså se ut på følgende måte: Gips, plast, 45 spikerslag med 45 isolering, perlespon, 120 spikerslag med isolering, 45 spikerslag med isolering, vindsperre (windy), lekt og til slutt panel.

Hvordan høres dette ut? Noen synspunkter eller tips? Alt velkommes! :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.