Hei,
jeg holder på med å renovere et trehus fra 60-tallet med plasttak, parkett og korkmatte.
noen spørsmål.
1- Før jeg legger laminat-/parkettgulv vil jeg forsterke eksisterende sponplate. Hvilken type plater passer for det? hvilken type skruer?
2- For å forsterke kjøkkenveggen (som er enkel gips i dag) for å montere høyskapene, hvilken type plater? sponplater? eller spon med en planhøvlet for ekstra forsterkning?
3- Hvilken type takmaling/grunning anbefales? struktur, rulle hvilken spesifikasjon?
4- Hvilken type veggmaling/grunning anbefales?
5- Hvor kan man leie gipsheiser og slipemaskiner for større flater?
6- Er det riktig rekkefølge etter at alt er revet ned i huset: Legge taklekter, montere takgips, male tak, legge easy-cover eller vegggips, male vegger, forsterke gulvet, legge laminat/parkett, montere gulvlister, installere kjøkken, sette fliser, ... og alt begynner fra andre etasje.

1 gulvplate med spon skrue (om du har trebjelkelag, om det går, så forsøk å legge på gamle underlag)
2 skru først kryssfiner, deretter gips på kryssfiner
3 takmaling glans 7 (oftest) grunne først, mal deretter
4 veggmaling, oftest glans 3, grunne først, mal deretter
5 bor du i Stockholm kan du leie hos Cramo eller Hyreshuset i Bromma ... finnes sikkert mange flere
6 du skal gjøre hvordan det enn er mest riktig, men legger du først gulvet, se til å beskytte det etterpå, mitt forslag er, rive.regle.gipse.sparkle.slipe.male.gulv.kjøkken.dører.sokler og lister
lykke til med bygget

spamb skrev:
1 golvpsån med spån skruv (om du har träbjälkelag om det går så forsøk å legge på gamle underlag)
2 skru først plywood deretter gips på plywood
3 takfarge glans 7 (oftest) grunn først mal deretter,
4 veggfarge oftest glans 3 grunn først mal deretter
5 bor du i stockholm kan du leie på cramo eller hyreshuset i bromma ... finnes sikkert mange flere
6 du skal gjøre hvordan det enn mest riktig men legger du først gulvet se at beskytte den etterpå, mitt forslag er, rive.regle.gipse.sparkle.slipe.male.gulvet.kjøkkenet.dører.sokler og foringer
lykke til med byggingen
Glans 7 er vegg og glans 3 er tak. Finnes for øvrig maling med glans 4 for vegg nå, men ikke så vanlig forekommende.

ja det er riktig
takk stringfelow for rettingen kjør vegg glans 7 og tak glans 3 og om du skal male kjøkkenet glans 20

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.