Hei!

Har en betongbalkong som jeg holder på å fikse i stand. Da vi flyttet inn i høst var den malt rundt om med plastmaling, og mye av malingen på oversiden hadde forsvunnet, noe som førte til at malingen hang på undersiden.

Så i vår begynte jeg med å slipe oversiden med en gulvsliper for betong. Det tok noen timer, men det ble stort sett jevnt og fint, men selvfølgelig noen småkratere her og der.

Betongbalkong med flekker av slitasje og misfarging, ved siden av et hus med lukkede skodder. Rødt ledning på gulvet. Betongbalkong med nyslipt overflate, omgitt av hvite skodder og rekkverk av metall. Under en dempet kveldshimmel med utsikt mot trær og gate.

Undersiden var et riktig herk å få ren, men gikk på en dag med en betongsliper i giraffmodell. Har under prosessen banket ned alt løst. De armeringsjernene som er synlige har jeg behandlet med rustomvandler og epoksiprimer.

Betongbalkong med avskallet maling på undersiden, blomsterkasser på rekkverket, hvite garasjedører nedenfor og en vegglampe ved siden av dørene. Betongbalkong under renovering med synlig blomkasse og delvis avskallet maling. Stillas plassert under balkongen, diverse verktøy synlig. Betongbalkong med blomsterkasser, hvite skodder og en red stige under. Garasjedører vises under balkongen.

Så nå kommer noen spørsmål jeg håper noen kan svare på. For å fikse det jeg har banket løs, har jeg kjøpt Weber Rep05 og Rep25 som jeg har forstått er passende blandinger for dette. Rep05 skal man slamre på, og det er her jeg har kjørt meg fast. Skal jeg blande det så lett at det bare er å pensle på, et hakk tykkere enn maling? Har søkt og ikke helt fått klart for meg hvordan jeg skal begynne.

Takknemlig for svar.

Og et spørsmål til. Noen som har tips på bra sparkel for å jevne ut det siste på oversiden?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.