Holder akkurat nå på med å flytte inn soverommet mitt i det gamle barnerommet.
Nytt gulv og så male om.
Merker dog at veggene er i betydelig dårligere stand enn jeg trodde. Tapetene sitter løst under malingen, en vegg er bare 9 cm tykk og høres ut som en bongotromme, to yttervegger har et lag tretex hvorav en vegg har sviktende tretex. Veggene er av tegl og slaggstein.
Har en maler som kommer før nyttår og funderer på hvordan jeg gjør veggene fornuftige før det?
Hva tror dere om å sette gips rett over og skru veldig tett? Kanskje lime?
Ikke så lyst å rive ned all tretex...
Nytt gulv og så male om.
Merker dog at veggene er i betydelig dårligere stand enn jeg trodde. Tapetene sitter løst under malingen, en vegg er bare 9 cm tykk og høres ut som en bongotromme, to yttervegger har et lag tretex hvorav en vegg har sviktende tretex. Veggene er av tegl og slaggstein.
Har en maler som kommer før nyttår og funderer på hvordan jeg gjør veggene fornuftige før det?
Hva tror dere om å sette gips rett over og skru veldig tett? Kanskje lime?
Ikke så lyst å rive ned all tretex...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.194 innlegg
For å få bort bongotromme-effekten må veggen isoleres på innsiden.
Setter man gips utenpå, må man tenke over hvordan det blir ved vinduet og døren. Det kan være lettere å bytte ut treetex med gipsplate enn å bygge om vindusmyggen.
Setter man gips utenpå, må man tenke over hvordan det blir ved vinduet og døren. Det kan være lettere å bytte ut treetex med gipsplate enn å bygge om vindusmyggen.
Takk!BirgitS skrev:
Bongotrommen er dog massiv slaggstein. Kanskje feil beskrivelse med trommen, men den isolerer ingen lyd i det hele tatt og høres høyt ut hvis noen slår på den.
De berørte veggene er uten dører og vinduer, bare noen stikkontakter. Også det er en del jobb, så klart.
Hadde maler her i dag, og han sa at han kunne skjære bort alt som var løst, kanskje det duger.
Kanskje skru i noen ekstra skruer på den delen av tretexen som sitter løst fra veggen bak.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Renovera innerväggar – Måste all gammal kalkputs bort?
Stenhus -
Renovera skånelänga, sänka golv och isolera väggar?
Stenhus -
Två amatörer som ska renovera väggar
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur renovera väggar och tak?
Inredning -
Hvordan renovere disse veggene i gammelt hus
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi