Hei!
Vi skal renovere vårt kjøkken og må fikse ny gips bak den gamle for å kunne legge fliser etterpå. Gipsen som sitter nå er 10mm. Gipsen som må bort er på to vegger og ikke på hele veggen. Jeg vil helst ikke måtte gipse om de to hele veggene. Men hvordan kunne jeg løse det på en bra måte ellers? Jeg kommer til å få to rare skjøter føles det som, hvorav en er i linje med en dør og den andre i linje med et vindu.
/Tim
Vi skal renovere vårt kjøkken og må fikse ny gips bak den gamle for å kunne legge fliser etterpå. Gipsen som sitter nå er 10mm. Gipsen som må bort er på to vegger og ikke på hele veggen. Jeg vil helst ikke måtte gipse om de to hele veggene. Men hvordan kunne jeg løse det på en bra måte ellers? Jeg kommer til å få to rare skjøter føles det som, hvorav en er i linje med en dør og den andre i linje med et vindu.
/Tim
Vi skal rive vårt kjøkken, inkludert flisene som sitter over benkeplaten. Når man har revet bort flisene, blir gipsen ødelagt, og derfor må jeg rive ned gipsen der kjøkkenet har vært. Så må jeg sette opp ny gips. Denne nye gipsen kommer til å møte den gamle gipsen og må sparkles for å få en fin overgang. Den gamle gipsen er 10mm, og den nye gipsen er 13mm. Deretter vil flisleggeren legge fliser på denne nye gipsen og ha en god overflate å jobbe på. Men nå har jeg bare 6mm gips mellom stenderne, så jeg er redd det blir ustabilt. /Tim
Klikk her for å svare