Nå vet jeg ikke om jeg legger dette emnet på riktig sted, men here we go.

Vi har nylig kjøpt samboerens foreldrehjem og begynt å sette vår egen preg på huset som er bygd i -52. Første etasje er i prinsippet ferdig (med lite budsjett må enkelte planer vente til senere), men til saken.

Vi har en svungen trapp opp til andre etasje som er omgitt av vegger, et vindu høyt over gulvnivå mot ytterveggen, men ellers veldig begrenset med lysinnslipp.

"Forsiden" av trinnene er supervakre i mørkt tre under den dårlige hvitmalingen som jeg har skrapet bort, selve tråkkoverflaten er prydet av rosa-lilla-hvit-grå flekkete plastmatte.

Da jeg så treverket som fantes under malingen, ble jeg overlykkelig og begynte i min enfold å drømme om en rustikk tretrapp med de høye veggene kledd med hvit-beige tapet, men tji fikk jeg.

Under plastmatten ligger det sponplater eller lignende.

Er det overhodet mulig at det skjuler seg tre under sponplatene, eller må vi helt enkelt finne en annen løsning?

Har vanskelig for å tro at trinn kun av sponplate holder, så noe bærende burde finnes under. Er det ikke enklere å fjerne sponet så du ser hva som er under?

Skal se om jeg tør teste! :). Har små barn og små katter i huset, og det er en kamp å holde dem unna trappen! :).

Om jeg får bort sponet, da er det en risiko for at jeg må bygge opp nytt trappetrinn fra grunnen om det mot formodning ikke er noe under, va?

Takk for svar!

Ta et bilde og legg ut! Vet du hvor tykke trinnene er?
Spon i seg selv burde ikke tåle å gå på, selv om de er 45mm tykke.

/Thomas

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.