Hei Alle

Jeg har et prosjekt der jeg skal renovere en gammel puss som har falt fra hverandre på grunn av fukt i en sokkel som jeg definerer som kallmur (?)

Vi har stengt igjen fuktkilden ovenfra og tenkte nå å begynne med pussen

Akkurat nå prøver jeg å finne ut hvilken metode jeg skal bruke og hvilken mørtel! Spørsmålene er forskjellige. Nett eller ikke? Trenger jeg å grunnlegge tynt? Skal jeg berappe med sementmørtel A eller B puss? Skal jeg skrape rent alt?

Ytpussen vil bli en form for slemmepuss med 0-8 tilslag. Ønsket sluttresultat kan dere også se på et av bildene jeg har vedlagt!

Hvis dere har noen ideer er dere velkomne til å dele dem.

Min nåværende planlegging er å grunnlegge tynt, berappe med A mørtel 3 cm, nett, berappe med pussebruk B, ytpuss (slemmepuss)

• Gammel murvegg med slitt puss og fuktproblemer, under rekkverk ved siden av gressplen. Klar for renovering med nødvendig grunnarbeid og pussing.
  • Gammel mursteinvegg med slitt puss, tydelige sprekker og ujevn overflate, ved siden av ny, jevn og nylagt puss på høyre side.
  • Gammel steinmur med slitt puss, omgitt av grønt landskap. Potensielle renoveringsprosjekter kan inkludere liming og pussing.
Vask med høytrykk.
Grunn med rødgrunn i et tynt lag som du påfører med en kalkbørste, netting og deretter puss ut med b-bruk.
Er det en gjennomfarget overflatpuss bør man male overflaten med en pussgrunn i samme farge som overflatpussen slik at eventuelle feil ikke blir synlige.

• Liker
Urban K
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.