Jeg holder på å rive ut for å bygge et nytt kjøkken. Innvendige vegger i huset er kloasongvegg, dvs. trepanel kledd med murpuss og siv. Murpussen er dårlig og noe må gjøres før jeg setter opp skapene.
Noen som har erfaring med å renovere en kloasongvegg? Er det beste å rive bort pussen og sette gips på trepanelet? Sannsynligvis en tung og støvete jobb.
Eller skal man dra gips direkte på pussen, enklere men det blir en tykk vegg og solide skruer for å dra gjennom både gipsen og pussen for å komme inn i panelet når jeg setter opp overskapene.
Skulle gjerne skjule ledningene også, kan man frese spor i en kloasongvegg? Pussen er ca 2,5 cm tykk.
Ideer og tanker noen???
/Johan