Jeg holder på å rive ut for å bygge et nytt kjøkken. Innvendige vegger i huset er kloasongvegg, dvs. trepanel kledd med murpuss og siv. Murpussen er dårlig og noe må gjøres før jeg setter opp skapene.

Noen som har erfaring med å renovere en kloasongvegg? Er det beste å rive bort pussen og sette gips på trepanelet? Sannsynligvis en tung og støvete jobb.

Eller skal man dra gips direkte på pussen, enklere men det blir en tykk vegg og solide skruer for å dra gjennom både gipsen og pussen for å komme inn i panelet når jeg setter opp overskapene.

Skulle gjerne skjule ledningene også, kan man frese spor i en kloasongvegg? Pussen er ca 2,5 cm tykk.

Ideer og tanker noen???

/Johan
 
I
Best å rive ned all røring og puss. Det blir uansett bare skitt av den om du begynner å røre den, enten du prøver å frese spor for skjult elinstallasjon i den eller spikrer gips utenpå. Til og med et solid hammerslag i treveggen kan få pussen til å legge seg på gulvet.

Støvete? Javisst. Munnbind og vernebriller, så vel som hansker, anbefales for den som skal rive. Avgrens med plastfolie mot de rommene som ikke skal støves ned. Lei en søppelcontainer og last ut gjennom nærmeste vindu. Ta bare bort rammene først :rolleyes:
___________________
Byggaren
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.