Ormriauga Ormriauga skrev:
Hvor mye river du og hvordan ser det ut bak all tretex?
Jeg river bort hele greia stort sett. Er nede til stående plank nå (tømmerhus) skal og høvle ned ujevnheter, dit med plast og gipsplater :) (huset er isolert fra utsiden)

Se bilde, slik ser det ut etter at all tretex er borte.

• En vegg i et tømmerhus med synlige stående planker etter å ha fjernet tretex. Gulvet er dekket av treverkrester og papir.
  • Liker
wiberg.staffanstorp og 2 andre
  • Laddar…
A Ackeobd skrev:
Jeg river bort hele rubbet i stort sett. Er nede til stående panelet nå (tømmerhus) blir og høvle ned ujevnheter, dit med plast og gipsplater :) (huset er isolert fra utsiden)

Se bilde, sånn ser det ut etter at all tretex er borte.

Trenger du virkelig høvle hvis du skal sette osb og gips etterpå?

Ormriauga Ormriauga skrev:
Trenger du virkelig å høvle hvis du skal sette opp osb og gips etterpå?
OSB dropper vi, visstnok som å kaste penger i sjøen når man har et så bra underlag som stående plank. OSB-en er jo egentlig der for å kunne henge opp ting osv. Nå har vi jo en stabil vegg som man kan henge opp hva man vil på egentlig. Så det blir nok bare 13 mm gips :)

Går du med de samme tankene?

• Liker
wiberg.staffanstorp
  • Laddar…
A Ackeobd skrev:
OSB dropper vi, tilsynelatende som å kaste penger i sjøen når man har et så godt underlag som stående planker. OSBen er jo egentlig der for å kunne henge opp ting osv. Nå har vi en stabil vegg som man kan henge opp hva man vil på egentlig. Så det blir nok bare 13 mm gips :)

Tenker du i samme baner?
Som du ser i innlegget tidligere dro jeg bare ned tapetene. Har lagt på 6mm renoveringsgips oppå tretex og malt. Har for øvrig plukket ned alle papirkledde tak og gipsplater i stedet.

For øvrig reglert opp en ny vegg i et rom med osb og gips oppå kan tillegges.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.