Nå er det på tide at trappen får en gjennomgang. Vi vil ikke ha den i furu, men hvit. Imidlertid ønsker vi gjerne å åpne den opp for å få en mer åpen og lys hall.
Spørsmålet er bare om det i det hele tatt er mulig å åpne den opp.
På det ene bildet som viser trappens underside ser dere hvordan "täckskivorna" går inn i vangen. Hvis jeg fjerner disse, vil det bli stygge skjøter i vangen. Skal jeg la trappen være lukket, eller kan man sparkle igjen disse, siden trappen uansett skal males om?
Hvis du tar bort bakstykket kan trinnene i verste fall føles ustabile. Vanskelig å si. Mange slike trapper har en list montert på undersiden, men om det er for holdfasthet eller for å ikke ha for store rom mellom trinnene (muligens for å få den godkjent på en eller annen måte), vet jeg ikke.
Det bør gå alldeles utmerket å sparkle trappen med snickerisparkel.
Kan være sånn at trinnene er dimensjonert sammen med stusstrinnene, hvilket gjør at man får en "spinkel" trapp om de plukkes bort. Da kan man løse det på en annen måte, men det innebærer mer jobb i tillegg til det som allerede skal gjøres.
Tenk på at en trapp krever 1000% mer jobb enn man først tror. Jeg lærer aldri og blir like overrasket hver gang:banghead:
Jeg er interessert i resultatet... ble det åpen eller lukket? Om åpen, sparklet dere igjen innfresningen? Vi står foran en liknende renovering med innfreste trinn og vil endre til åpen. Takk så lenge
Hei igjen.
Vi har nå besluttet oss for å fjerne espalieret på trappen. Noen som vet om man også kan fjerne den litt større som går fra gulv til tak i hjørnet av trappen? Den sitter ikke fast i trappen og det føles ikke som om den er helt stiv heller.
Stepkit med settetrinn og male undersiden? Ikke glem sperregrunn... jeg malte min grå, ble fint synes jeg. Kjøpte trinnene fra byggmax og saget et par kvelder. Trappen er malt med alcro kraft som grunn og deretter alcro gulvmaling, s2500-n.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.