Hei på dere!

Har tatt inn den ene siden av en grind som står på tomten. Som dere ser på bildet, er den råtten på enkelte steder. Så nå måler jeg opp alle delene og tenker å be Rimbos lokale trelast-personale om å sage til nytt materiale...

Men som dere kanskje ser, er de ulike delene sammenføyd på visse steder.

Men jeg har begrensede kunnskaper i å felle sammen tre, så jeg lurer på om det går bra å skru og lime sammen en ny grind eller hvordan ville dere gjort det?

Hvorfor kjøper jeg ikke bare en ny grind og monterer? Vel, det er jo gøy å sage, spikre, slipe, skru og få det til å bli bra, og så lærer man jo en masse ting.

Takknemlig for hjelp!

En hvit, tregrind med flere råtnede partier står lent mot en vegg. Noen deler ligger på gulvet foran, og det er synlige skjøter og slitasje.

Visst kan du skruve og lime. Med hjelp av sparkel og maling, kommer det ikke til å synes. Treplugg er også noe du kan bruke.

• Liker
Calle Schewen
  • Laddar…
Takk for svar! Står en treplugg-konstruksjon i vær og vind?

C
Om du liker å snekre og lære nye ting og har en del tålmodighet synes jeg det der ser ut som et perfekt prosjekt for å lære seg å felle med tapp og slite på tradisjonelt vis. Du trenger jo ikke så mye mer enn et par gode stemjern og en god ryggsag. På YouTube finnes det mengder med virkelig gode filmer som beskriver teknikken.

• Liker
Calle Schewen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.