Jeg har et spørsmål til dere kunnskapsrike;
Skal renovere en gjestetoalett. Der er det en toalett og en servant.
Har revet bort flisene som sitter på halve veggen, bak toalettet og servanten. Nå ser jeg at det er veldig ujevnt og lurer på hvordan jeg skal løse det før nye fliser blir satt opp.
Sette noen slags plater? Pusse er ikke aktuelt...
Denne veggen, bak tapet og fliser, er bygget av sponplater, deretter hulrom og avsluttes med ytterligere en sponplate. Det er en innervegg. Virker ikke som det finnes noen stendere.
Har tenkt å henge et baderomsskap. Spiller det noen rolle om jeg sier setter noen plater utenpå den eksisterende sponplaten eller ikke, når det gjelder styrken for skapet?
Trenger jeg å legge til at jeg er en glad AMATØR?;)

Hvordan fester jeg best en eventuell plate, når det ikke finnes noen stendere? Lime?
 
Sist redigert:
Ingen svar? Ingen som vet?

Jeg er klar over at spørsmålet kan oppfattes som "simpelt", men hvis jeg da legger til at jeg er kvinne, 52 år, enslig og med sykepenger og at jeg rett og slett ikke har råd til å sette ut arbeidet, så kanskje noen vennlige mennesker kan hjelpe meg med mitt spørsmål...?

Jeg har vanskelig for å tro at ingen har kunnskap om mitt spørsmål. Oppfatter dette forumet som et sted hvor man kan stille spørsmål, men er det kanskje bare for dem som allerede kan og vet?
 
På hvilken måte er det ujevnt?

Jeg ville nok satt opp en såkalt våtromsplate, stiv, beveger seg ikke, hard og stabil og er vannsikker. Platen skrur du opp foreslått.

Overskapet vil sitte bra i veggen så, men er du bekymret kan du feste det med molly-plugg f.eks.

Imponerende at du orker å renovere til tross for sykdomspensjon.
 
Ja det gjelder å ikke gi opp, selv om man har en vanskelig og dødelig sykdom, selv om samfunnet nok hadde ment at det ville vært best om jeg raskt døde...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.