J
Hei. Vi hadde tenkt å renovere trappen vår som er siden huset ble bygget i 76.

Jeg er helt uvitende innen bygg. Men kan man fjerne rekkverket som går opp i taket der? Noen andre tips på hvordan man kan renovere? Noen som har renovert sin trapp og kan vise sitt resultat? Vet ikke hva som er mulig direkte. Vi vil selvfølgelig ta inn et firma som renoverer.

Mvh

• En tretrapp med spilerverk som går helt opp til taket, samt en katt som sitter neders på trappen ved siden av noen pappesker og boller på gulvet.
  • En tretrapp med vertikale rekkverksspiler og en katt som titter ut mellom spilene. Veggene har varm, gul belysning fra en lampe.
Søte katter! Spaljen kan fjernes, den har ingen bærende funksjon. Trappen virker å være helt i massiv furu, så det er bare å slipe den ren. Eller er det noe på plantrinnenes overside? I så fall, hva? En bedre behandlingsmetode enn klarlakk er hardvoksolje, f.eks. Osmo. Trenger dere virkelig å ta inn et firma for dette?

Jeg ble nettopp ferdig med vår trapp...

Nyoppusset trapp med ferskt teppe og fjernet spilevegg, trinn i tre med grå teppeoverflate, malt/lakkert håndløper og vegg.

Rekkverket ble fjernet, trappen ble malt/lakkert og nytt teppe.

J
J justusandersson skrev:
Søte katter! Spaljen kan fjernes, den har ingen bærende funksjon. Trappen virker å være helt i massiv furu, så det er bare å slipe den ren. Eller er det noe på trinnets overside? I så fall, hva? En bedre behandlingsmetode enn klarlakk er hardvoksolje, f.eks. Osmo. Trenger dere virkelig å ta inn et firma for dette?
Hei! Ja det er et brunt vegg-til-vegg teppe.
Ja vi trenger nok å ta inn et firma. Både jeg og mannen min har tommelen midt i hånda.

J
P-plats P-plats skrev:
Jeg ble nettopp ferdig med trappen vår...

[bilde]

Spaljén ble fjernet, trappen ble malt/lakket og ny matte.
Så pent. Ser ut som samme modell vi har. Har dere et mockfjärdshus?

J Jessica Lundgren skrev:
Så lekkert. Ser ut som samme modell vi har. Har dere et mockfjärdshus?
Takk.
Vårt hus er bygget i løsvikt på 40-tallet, men trappen er laget av et lokalt snekkeri på 70-tallet.

P-plats P-plats skrev:
Jeg ble nettopp ferdig med trappen vår...

[bilde]

Spilene ble fjernet, trappen malt/lakkert og ny matte.
Tenkt på noe lignende. Enten nålefiltmatte eller nye trinn. Hvor fant du matten og hvordan skjærer man den enklest til?

F Fjanten skrev:
Tenkt på noe lignende. Enten nålefiltsmatte eller nye plansteg. Hvor fant du matten og hvordan skjærer man den enklest til?
Vi valgte matte for hundenes skyld og kjøpte den i den lokale Coloramabutikken.
Jeg lagde en pappmal av hvert trinn og skar deretter matten med en stållinjal og skarp kniv.
Det var litt knot å få det perfekt...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.