Y
Har et langt nedløpsrør på låven som har revet løs festene. Kjøpt nye. Men usikker på hvilke skruer jeg bør bruke,

Kjøpte to typer;
* Rennekroksskruene er rustfrie og rustfritt blir lett ødelagt.
* Farmskrue med skive og pakning. kanskje større risiko for at festene beveger seg da på grunn av pakningen?

Hvilken tror dere mest på?

L
De rustfrie går ikke av, trekk dem med måte, farmarskruven er de lange, går også dem å bruke.

Y
Det ble farmarskruven (takmodellen). satt slike før. puh.
Skulle gjerne finne mykslange å sette på enden av takrennen. hum..

L
Myk slange til hva da

Y
Sånne folk har for å vanne gresset et stykke bort fra huset. Typ forlenge nedløpsrøret med en strømpe.

Akkurat nå har jeg presset på et langt avløpsrør, noe som trolig er årsaken til at hele nedløpsrøret har revet seg løs. Det er bare en 90-graders bøy nederst, og jeg vil ikke at alt vannet skal renne ned på sokkelen under.

L
Renvannsspreder heter det, finnes på varehusene, leste også et annet sted, at det var ikke så bra i bed, for mye vann, men plenen kanskje går, sjekke opp lengdene, virker litt korte

Sånne grønne plaststrømper holder maks ett år, deretter er plasten uttørket.
Da jeg kjøpte huset hadde forrige eier popnitet fast et ekstra nedløpsrør etter 90-bøyen, som ledet vannet et stykke bort. Koblingen trenger jo ikke engang å være nesten tett.
Nå har jeg i stedet satt en regntønne der og leder bort en vanlig hageslange fra den. Fungerer bra til en bedre overvannsløsning er laget.

• Liker
Liteavvarje
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.