Søker litt råd om hvordan jeg best rengjør verktøyene etter hjemmearbeid
Har Casco Husfix Rapid, en visp og sparkelspader. Ta en bøtte med vann og rengjør? Hva gjøre deretter med vannbøtten? Føles ikke helt riktig å tømme i avløpet

Takk snille!
 
Hell det på komposten
 

Beste svar

Ikke bra i det hele tatt å tømme på komposten!
For alle kjemikalier finnes det et sikkerhetsdatablad som man skal få med når man har kjøpt produktet. Men finnes også på nettet. Det står om Casco husfix:
"Avfallshåndtering
Unngå spredning av utløpt materiale, avrenning, kontakt med jord, (min understreking) vassdrag, drenering og avløp
Rester og ikke herdet produkt er farlig avfall og leveres til miljøstasjon eller tilsvarende for håndtering i henhold til lokale regler. Herdet produkt er ikke farlig avfall, og kan håndteres som øvrig avfall."
Så vask - spar vaskevannet og ta hånd om det på best mulig måte!


 
  • Liker
herrjoa og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.