1.941 lest ·
18 svar
2k lest
18 svar
Reise garasjevegg med avveksling i.
skal bygge til garasjen til våren 4000x7500mm med pulttak som kobles sammen med eksisterende garasje. Har klart for meg hvordan jeg skal reise alle veggene bortsett fra den som det skal være en avveksling i. Noe som man skal tenke på?
Veggen med avveksling er 3400mm høy. Er det lettere å lage 4 vegger som er 2400mm så sette i avvekslingen så den havner i samme høyde som hammerbåndet på 2400mm? Så bygge til resterende stående spant for å komme opp til 3400mm og takåsene? Bildet viser motsatt at bjelkelaget og hammerbåndet ligger på 3400mm.
Noen som har gode tips? eller overtanker jeg bare.
Veggen med avveksling er 3400mm høy. Er det lettere å lage 4 vegger som er 2400mm så sette i avvekslingen så den havner i samme høyde som hammerbåndet på 2400mm? Så bygge til resterende stående spant for å komme opp til 3400mm og takåsene? Bildet viser motsatt at bjelkelaget og hammerbåndet ligger på 3400mm.
Noen som har gode tips? eller overtanker jeg bare.
3.0, beregner at jeg skulle klare meg med doble 45x220 skrulimet med. Takbjelkene er jo som sagt på cc600 og 45x220. Kanskje jeg går opp på en 90x270 for å gardere meg. 14 graders helling.Rejäl skrev:
Men takrammene har ingenting med bjelken å gjøre, jeg tror ikke at to skruvlimmade 45x225 rekker dessverre, du trenger en konstruksjonsberegning på det og erfaringen sier at du trenger en limträ alternativt en stålbalk om man vil..N Niklaspe skrev:
Late som det er garasjeporter i stedet da, men at åpningen er 2m mellom opplagene.Rejäl skrev: