Bilde av en delvis renovert tømmervegg på et bad med et vindu, uferdige flater og verktøy på vinduskarmen.
Hei, jeg skal snart begynne å sette opp stendere på lafteveggen i badet. Jeg kommer til å sette opp med cc45. (Kanskje kommer til å flislegge i fremtiden) Kryssfiner, gips og våtromsmatte som overflate. Jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med laftestokken, skal jeg tette den med lindrev? Hva er neste steg? Håper 45x45 stendere er ok?

Lafteveggen er etterisolert utvendig av tidligere eier.

Sist redigert:
Hillpinch Hillpinch skrev:
[bilde]
Hei jeg skal snart begynne å legge lekter opp på tømmerveggen i baderommet.
Jeg vil legge lekter cc45. (Kanskje kommer jeg til å flislegge i fremtiden)
Finerplate, gips og våtromstapet som overflatebelegg.
Jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med tømmerkonstruksjonen, skal jeg tette den med lindrev? Hva er neste steg?
Håper 45x45 lekter er ok?

Tømmerkonstruksjonen er etterisolert utvendig av tidligere eier.
Hvordan gjorde du det? Jeg holder på med dette nå.

H Ha88e skrev:
Hvordan gjorde du det? Jeg holder på med dette nå.
Hei!
Akkurat den veggen ble rettet med 45x45 lekter og isolert med celluloseisolasjon. Hadde jeg brukt 45x75 hadde det blitt en tykk vegg. Hadde ikke noen rør i veggen.
Brukte biter av masonitt bak lektene, kunne variere 0-10 mm på lektenes lengde.
Har du vinduer?

Hei! Jo to vinduer. Et smalt akkurat som du pluss et lavt nede under takhellingen.

Tømmer beveger seg med årstidsvekslinger, snølast osv.
Så forankre ikke badet slik at de begge veggene ikke kan bevege seg vertikalt i forhold til hverandre.
Kan være en risiko tror jeg..

H Ha88e skrev:
Hei! Jo, to vinduer. Et smalt akkurat som du pluss et lavt bygget nedenfor takfallet.
Da har vi nok veldig like hus. Jeg har en lavt liggende fast i kneveggen. Har du begynt å bygge noe?

Baksiden.

• Baksiden av et hvitt hus med rød takstein, trampoline, bil takboks, utemøbler, og hage med grønne plener og busker på en solfylt dag.
Det går sakte akkurat nå. Måket snø hele kvelden. Så nå er man ganske mør. Får se i morgen, kanskje jeg kan ta noen bilder så du får se prosjektet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.