Hei alle hjelpsomme!

Gjør et arbeid om BBR, men har mislykkes med å finne svar på mine spørsmål.

Mitt spørsmål er; Hvilke av disse fire alternativene er korrekte? (To av disse er korrekte, motiver gjerne svarene deres)

Regler og kravene i BBR gjelder for:
* Alle byggverk med tilhørende mark
* For bygninger
* Ved utvidelse av en bygnings volum
* Ved all endring av bygninger

Takk på forhånd

Gjelder for ny og tilbygg men ikke for ombygg, altså ikke ROT, nå er jeg 99% sikker på dette siden jeg jobber med det, men å driste meg til å si at jeg er 100% sikker ville være en bommert, for på dette forumet finnes det mange som meg som i etterkant sjekker om det har skjedd nye oppdateringer, derfor forbeholder jeg meg retten til at alle feil inngår i denne ynkelige %! Så med dette utgangspunktet faller punkt 4 bort siden ikke ROT gjelder, ved utvidelse gjelder den fordi dette går under tilbygg, deretter ble det mer komplisert, alle byggverk gjelder ikke under BBR så da burde den ikke gjelde punkt 1 dette er for så vidt min teori, til slutt finnes bare punkt 2 som er litt uklar, bygninger som hva? Lekehus går ikke under BBR....
Hmm! Håper du fikk litt mer "kjøtt på beina"

"bygger" som for så vidt burde kunne dette! :rolleyes:

Hmm! Eurokodene gjelder for broer, så da faller punkt 1 bort! Så da har du 1 som gjelder for BBR men 3 hvorav 2 sikre som BBR ikke gjelder for, vet ikke om det hjelper deg... kan ikke bedre men skal google litt...^^

Haha! Fant den som BBR gjelder for det er punkt 2... lekestue regnes ikke som bygning....

Håper at du får godkjent på arbeidet.

"En bygning defineres i plan- og bygningsloven så som en varig konstruksjon som består av tak eller av tak og vegger og som er varig plassert på mark eller helt eller delvis under mark eller er varig plassert på et bestemt sted i vann samt er ment å være konstruert sånn at mennesker kan oppholde seg i den." Citat....Altså gjelder BBR for punkt 2 "bygninger" samt ved utvidelse av en bygnings volum, som går under tilbygg.
"hade"

Tusen takk for dine svar! Ingen ser ut til å protestere, så jeg følger din linje!

Vet du tilfeldigvis hvor det er angitt hva som er normal innsatsstid for redningstjenesten? Er det noen av følgende alternativer?;
BBR:s forskrifter
BBR:s generelle råd eller
Myndighet for samfunnssikkerhet og beredskaps forskrifter?

Burde gå under LSO. Lov om vern mot ulykker, hva er det for emne du leser? :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.