Har en carport med en loft som vi bygger om til uterom, lurer litt på de bjelkene som ligger i kryss i taket mellom stolpene som går ned i bakken. Er det for å ta vindbelastninger fordi carporten bare har 2 vegger? Hadde gjerne tatt dem bort hvis det gikk, men jeg vet ikke hva man burde erstatte med i så fall. Noen som vet deres formål?

• Tak med trekonstruksjoner i kryssform og trepanel, synlige ledninger og vindu med utsikt mot nabobygg.
P Pittersenn skrev:
Har en carport med en loft som vi bygger om til vinterhage, lurer litt på de bjelkene som ligger i kryss i taket mellom stolpene som går ned i bakken. Er det for å ta vindlaster siden carporten bare har 2 vegger? Hadde gjerne fjernet dem om det gikk, men jeg vet ikke hva man burde erstatte med i så fall. Noen som vet dens hensikt?
Pass deg så det ikke ender slik:
En mann og en hund står foran en kollapset carport med ødelagte treplanker overalt.

Best å ansette en byggekonstruktør, som kan se på carporten på stedet, eller på konstruksjonstegningene!

Jeg ville nok påstå at de trengtes før platene på yttertaket kom på. Nå stabiliserer platene i den retningen.

Garasjen i forrige innlegg mangler plater på både vegger og tak. Men jeg gjetter at det var veggene som var problemet der.

• Liker
Pittersenn
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jeg skulle nok ville påstå at de trengtes før platene på yttertaket kom på. Nå stabiliserer platene i den retningen.

Garasjen i forrige innlegg mangler plater på både vegger og tak. Men jeg gjetter at det var veggene som var problemet der.
Det høres fornuftig ut, hadde en snekker her i går som sa omtrent det samme. Han syntes det så generelt veldig overdimensjonert ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.