Hvordan skal jeg lekte for himling med spoter?
Tenkte 45x45 lekter, men lurer på om man skal legge dem begge veier så å si?
Eller om det holder å legge en rad?
Kanskje dårlig forklart, men håper noen forstår 😊
 
Trenger du 45mm dybde til spottene? Kanskje kan bruke mindre grove lekter eller lignende?
Hvor tett tenkte du sette dem og hvilket undertak?
 
Ja jeg tenkte det, så får man plass til slangene og sånt til spottene. Forestia heter taket jeg skal ha
 
Ok. Hvilke steder og hvor mange?
 
Kjør med ledspotter så klarer du varmen
 
Hva har du over innertaket? Hvis du har tilgang så er det bedre å sette ROT-bokser og led. Trist å miste 5,8 cm i takhøyde ved å måtte senke taket.
 
  • Liker
Lars48
  • Laddar…
S
alltid hyggelig med mer enn 45mm overflate når man fester slike skiver gjerne 70mm bredt
 
richardtenggren
Jeg kjørte med 28x70 når vi senket taket for spotter og el. :)
 
Okei, veldig bra tips her😊
Noen som vet om noen bra led-spots?
 
Korvmedbröd skrev:
Okej, mye bra tips her😊
Noen som vet om noen bra LED-spotter?
Vi brukte Hidealite comfort G2, ganske dyre, men synes de fungerte bra både ved installasjon og bruk (en driver per lampe). Så nå at det også finnes en variant av den som heter "tune" som gir gulere lys når man dimmer ned og hvitere når man har høyere lysstyrke - høres jo interessant ut.
 
  • Liker
Halvsju
  • Laddar…
Veggeramme bygget med 45x45 mm treverk, elektriske kabler og apparatbokser installert for LED-spotter. Gips vil bli lagt over rammen. Jeg brukte 45x45 lekter for å få plass til apparatbokser for LED-spotter Malmberg MD-90. Testkjørte spottene og dimmeren på kjøkkenbordet før, ble veldig bra. Gips er på nå.
 
Hvilken retning legger du taket senere?🤔 Spiller det noen rolle egentlig?
Tenkte mest at det er enklere å legge lektene på tvers i stedet for langs med som taket skal være.
 
Bikden er vridd, alt sitter allerede i taket. Jeg ville ha bjelkene på tvers av eksisterende treplanker, samt en ramme rundt. Derunder ble det gips som ikke sitter i noen spesiell retning.
 
Jeg erstattet mine gamle halogenspotter med nye Philips LED-pærer kjøpt på Jula for cirka en 100-lapp stykk. De var dimbare også. Veldig fornøyd. I sommerhytta har jeg byttet 12 volts spottene mot Biltemas LED-pærer, eneste ulempen der er at de forstyrrer stereoen!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.