Medlem
· Östergötland
· 85 innlegg
Hvordan skal jeg lekte for himling med spoter?
Tenkte 45x45 lekter, men lurer på om man skal legge dem begge veier så å si?
Eller om det holder å legge en rad?
Kanskje dårlig forklart, men håper noen forstår 😊
Tenkte 45x45 lekter, men lurer på om man skal legge dem begge veier så å si?
Eller om det holder å legge en rad?
Kanskje dårlig forklart, men håper noen forstår 😊
Medlem
· Östergötland
· 85 innlegg
Ja jeg tenkte det, så får man plass til slangene og sånt til spottene. Forestia heter taket jeg skal ha
Medlem
· Östergötland
· 85 innlegg
Okei, veldig bra tips her😊
Noen som vet om noen bra led-spots?
Noen som vet om noen bra led-spots?
Vi brukte Hidealite comfort G2, ganske dyre, men synes de fungerte bra både ved installasjon og bruk (en driver per lampe). Så nå at det også finnes en variant av den som heter "tune" som gir gulere lys når man dimmer ned og hvitere når man har høyere lysstyrke - høres jo interessant ut.Korvmedbröd skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 230 innlegg

Medlem
· Östergötland
· 85 innlegg
Hvilken retning legger du taket senere?🤔 Spiller det noen rolle egentlig?
Tenkte mest at det er enklere å legge lektene på tvers i stedet for langs med som taket skal være.
Tenkte mest at det er enklere å legge lektene på tvers i stedet for langs med som taket skal være.
Medlem
· Blekinge
· 12 230 innlegg
Bikden er vridd, alt sitter allerede i taket. Jeg ville ha bjelkene på tvers av eksisterende treplanker, samt en ramme rundt. Derunder ble det gips som ikke sitter i noen spesiell retning.
Jeg erstattet mine gamle halogenspotter med nye Philips LED-pærer kjøpt på Jula for cirka en 100-lapp stykk. De var dimbare også. Veldig fornøyd. I sommerhytta har jeg byttet 12 volts spottene mot Biltemas LED-pærer, eneste ulempen der er at de forstyrrer stereoen!
Klikk her for å svare
