Hei, skal bygge en espalier øverst i trappen og har forstått at mellomrommet mellom ribbene ikke får overstige 10cm.
Jeg lurer på om det finnes noen regler for hvor elastiske ribbene kan være? Mine ribber er 26 x 80 mm i eik. Det blir et skikkelig styr å kløyve og lime og høvle dem så de blir bredere!
Jeg lurer på om det finnes noen regler for hvor elastiske ribbene kan være? Mine ribber er 26 x 80 mm i eik. Det blir et skikkelig styr å kløyve og lime og høvle dem så de blir bredere!
Kanskje finnes det en regel et sted, men det føles irrelevant. Regelen er til for at barn ikke skal kunne tre hodet inn i glipen og sette seg fast. Hvis du tenker ut fra det vil du nok få en egen oppfatning av hva som er ok.
min tanke er at om spjelene er for myke så går det lett an å bøye dem fra hverandre og da er jo mellomrommet mer enn 10 cm!Åsa Lund skrev:
Vet ikke!
Jeg tenkte bare ett steg lenger når det gjelder avstanden!
Jeg tenkte bare ett steg lenger når det gjelder avstanden!
Det blir nok så jeg gjør
Klikk her for å svare