Hei, skal bygge en espalier øverst i trappen og har forstått at mellomrommet mellom ribbene ikke får overstige 10cm.
Jeg lurer på om det finnes noen regler for hvor elastiske ribbene kan være? Mine ribber er 26 x 80 mm i eik. Det blir et skikkelig styr å kløyve og lime og høvle dem så de blir bredere!
 
Åsa Lund
Kanskje finnes det en regel et sted, men det føles irrelevant. Regelen er til for at barn ikke skal kunne tre hodet inn i glipen og sette seg fast. Hvis du tenker ut fra det vil du nok få en egen oppfatning av hva som er ok.
 
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kanskje finnes det en regel et sted, men det føles irrelevant. Regelen er til for at barn ikke skal kunne stikke hodet gjennom glipen og sette seg fast. Om du tenker ut fra det så får du nok selv en oppfatning om hva som er ok.
min tanke er at om spjelene er for myke så går det lett an å bøye dem fra hverandre og da er jo mellomrommet mer enn 10 cm!
 
Åsa Lund
Hvor mye klarer et barn å bende?
 
Vet ikke!
Jeg tenkte bare ett steg lenger når det gjelder avstanden!
 
Sett dem tettere bare så gjør det ingenting om de kan bøyes litt
 
  • Liker
BirgitS og 1 annen
  • Laddar…
Det blir nok så jeg gjør
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.